خبرگزاری کار ایران

نمایندگان آمریکا خطاب به الجبیر:

از دروغ‌پردازی و تهدید کنگره دست بردار!

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۸۶۵

نمایندگان آمریکا از اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» آمریکا مبنی بر عدم دخالت ولیعهد سعودی در جنایت قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور و عدم اطلاع از مکان جسد وی به شدت انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال مصاحبه «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان با شبکه «سی بی اس» مبنی بر عدم دخالت «محد بن سلمان» ولیعهد سعودی در جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی و اظهار بی‌اطلاعی از مکان جسد وی، به شدت به او حمله کردند. 

«تد لو» از اعضای کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا با حمله به الجبیر، وی را دروغگو توصیف کرد و از او خواست از شبکه‌های ماهواره‌ای آمریکایی برای دروغ‌پردازی در مقابل مردم این کشور استفاده نکند. 

وی در صفحه شخصی خود در توئیتیر نوشت: «مردم آمریکا ساده نیستند.... امیدواریم که بی احترامی به ما از طریق دروغ پردازی در شبکه‌های ملی آمریکا متوقف شود، مقام‌های سعودی یک فرد مقیم ایالات متحده را به تدریج به سفارت سعودی کشاندند و او را ترور و تکه تکه کردند، شما به خوبی از مکان جسد او نیز آگاه هستید». 

تهدید نکن

«تام مالینوسکی» یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز به الجبیر نسبت به تهدید کنگره هشدار داد و در واکنش به سخنان او گفت: «با تصویب قانونی که از خط قرمزت عبور کند، به این تهدید پاسخ خواهیم داد،‌ این فکر بسیار بدی است که گمان می‌کنی می‌توانی با تهدید اعضای کنگره بر ما تاثیرگذاری». 

الجبیر با هشدار نسبت به اینکه رهبری عربستان خط قرمز است، از اعضای کنگره خواسته بود منتظر بمانند و مسیر قضائی پرونده به ریاض بازگردد.

«اید برلماتر» نماینده دموکرات آمریکا گفت: «همدردی و ملاطفت با عربستان سعودی که مرتکب جنایت‌هایی چون قتل خاشقجی و مثله کردن اعضای جسد وی می‌شود، بسیار سخت است». 

«جیمی راسکن» دیگر نماینده دموکرات آمریکا نیز در همین راستا تأکید کرد که امکان ادامه همکاری با عربستان که خبرنگاران را ترور، فعالان را زندانی و شهروندان یمنی را می‌کشد، وجود ندارد.

نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه دو هفته پیش طرح قانونی در زمینه جنگ را به عنوان راهی برای هشدار به ریاض برای فاجعه انسانی در یمن و محکومیت قتل خاشقجی ارائه دادند.  

اما دولت آمریکا با این ادعا که حمایت نیروهای این کشور فقط به مسائل سوخت‌گیری و تجهیز هواپیماهای سعودی محدود می‌شود نه حضور در جنگ، این طرح را نامناسب اعلام کرد.

کاخ سفید همچنین کنگره را در صورت تلاش برای پایان دادن به حمایت نظامی از عربستان در یمن به استفاده از حق وتو تهدید کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز