خبرگزاری کار ایران

انتقاد ترکیه از عربستان سعودی:

اجازه نمی‌­دهیم بر قتل خاشقجی سرپوش گذاشته شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۷۸۸

حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه، آل سعود را به عدم همکاری با مقام­ های استانبول در پرونده قتل روزنامه نگار منتقد سعودی متهم و تأکید کرد که اجازه نمی‌­دهد بر این جنایت فجیع سرپوش گذاشته شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست کمیته مرکزی این حزب در آنکارا اعلام کرد که ترکیه اهمیت ویژه­‌ای برای دیدار «آگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌­های خودسرانه و بازپرس ویژه قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و گزارش وی از نتایج این دیدار قائل شد.

چلیک با تأکید بر اینکه کشورش با شفافیت کامل به تحقیق درباره قتل این روزنامه‌نگار ادامه می­‌دهد، گفت:‌ «مقام­ های سعودی هنوز به درخواست همکاری در این پرونده پاسخ مثبت نداده‌­اند و ما هنوز شاهد همکاری مورد نیاز عربستان نبوده‌­ایم».

وی تأکید کرد که اختصاصی کردن تحقیق نسبت به سرپوش گذاشتن بر جنایت قتل خاشقجی شک و شبهه فراوانی ایجاد می‌­کند.

این سخنگو بر دخالت و دست داشتن مقام‌های دولتی عربستان در این جنایت وحشیانه و از پیش برنامه‌ریزی شده تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه جنایت قتل در استانبول اتفاق افتاده و عاملان این جنایت باید در دادگاه‌­های استانبول محاکمه شوند، گفت: «ما به وضوح تأکید کردیم که اجازه نمی‌­دهیم بر این جنایت سرپوش گذاشته شود».

چلیک در ادامه افزود: «دادستان کل سعودی (سعود المحجب) فقط برای آگاهی از اطلاعاتی که ما در اختیار داریم به ترکیه سفر کرد نه همکاری با دستگاه قضائی ما».

وی همچنین بر لزوم انجام تحقیقات کامل در چارچوب افشای عاملان اصلی این جنایت که جنبه بین‌المللی داشته باشد، ‌تأکید کرد».

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در پایان گفت که بدون شک ترکیه به پیگیری این جنایت وحشیانه که هیچ انسانی نمی‌­تواند آن را بپذیرد، ادامه خواهد داد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز