خبرگزاری کار ایران

آیت الله سیستانی:

عراق نمی‌خواهد به پایگاهی برای آسیب رساندن به کشورهای دیگر تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۱۵۲

مرجعیت عالی‌قدر دینی عراق امروز -چهارشنبه- با اعلام هشدار نسبت به عدم حل بحران‌های موجود در صورت عدم تغییر رویکرد تشکل‌های سیاسی در برخورد با مسائل کشور تأکید کرد که عراق نمی‌خواهد پایگاه آسیب رساندن به کشورهای دیگر باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجعیت عالی‌قدر دینی عراق با انتشار بیانیه‌ای که در حاشیه دیدار با نمایندگان ویژه دبیرکل سازمان ملل به ریاست «جانین هنس پلاسخایرت» نماینده جدید این سازمان در امور عراق صادر شد، اعلام کرد: «دولت جدید عراق مأمویت مهمی را پیش رو دارد و باید به زودی نشانه‌های پیشرفت و موفقیت در عملکرد خود را به ویژه در پرونده مبارزه با فساد و بهبود خدمات  عمومی و کاهش رنج شهروندان عراقی از جمله در استان بصره نشان دهد».

سیستانی توضیح داد که تشکل‌های سیاسی اگر رویکرد خود را در نحوه برخورد با مسائل کشور تغییر ندهند، فرصت حقیقی برای حل بحران‌های موجود به دست نخواهد آمد.

وی افزود: «مردم عراق بهای سنگینی در مسیر نابودی تروریسم داعشی پرداخت کردند که در خون تعداد بی‌شماری از شهدا و مجروحان و نیز ویرانی سطح وسیعی از مناطق کشور نمود یافت».

مرجع عالی‌قدر تشیع تأکید کرد: «باید مناطق آسیب‌دیده از جنگ آباد و آوارگان نیز پس از فراهم شدن شرایط مناسب، به این مناطق بازگردند. این اقدام باید یکی از اولویت‌های دولت باشد که سهم بسزایی در کاهش خطر رشد اندیشه افراط‌گرائی در این مناطق دارد».

وی با تأکید بر لزوم تعهد عملی همگان- مسئولان و شهروندان- به ضرورت‌های صلح داخلی و وحدت ملی و عدم تفرقه‌افکنی بین اقلیت‌های قومی و دینی گفت: «قانون باید برای همه شهروندان بدون استثناء اجرا شود و سلاح فقط به دست دولت محدود شود».

آیت‌الله سیستانی در ادامه گفت: «عراق امیدوار است که روابط نیک و متعالی را با تمام کشورهای همسایه و کشورهای دوستدار صلح بر اساس منافع مشترک و بدون دخالت بیگانگان در امور داخلی و نیز حاکمیتی و استقلال برقرار کند».

هنس پلاسخایرت امروز- چهارشنبه- وارد استان نجف شد و با آیت الله سیستانی دیدار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز