خبرگزاری کار ایران

خانواده امام موسی صدر: به زنده بودن اسرا ایمان داریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۲۹

خانواده‌های رهبران مفقود سیاسی و دینی لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که گویی ۴۰ سال سخت گذشته برای شایعه‌پراکنی کافی نبوده و دخالت‌های سیاسی و فشارهای اعمال شده فقط به دنبال تبرئه مجرمان و جنایتکاران و نمک پاشیدن به زخم ناشی از فقدان مفقودان است.

به گزارش ایلنا به نقل از لبنان دیبیت، خانواده امام «موسی صدر» از رهبران سیاسی و مذهبی مفقود لبنان و دو نفر از همراهان او به نام‌های «محمد یعقوب» و «عباس بدر الدین» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «گوئی ۴۰ سال سخت گذشته برای شایعه‌پراکنی بین این گروه و آن گروه کافی نیست، دخالت‌های سیاسی و فشارهای اعمال شده فقط به دنبال تبرئه مجرمان و جنایتکاران و نمک پاشیدن به زخم ناشی از فقدان مفقودان است». 

 در این بیانیه آمده است که اخیرا شایعات و دخالت‌ها افزایش یافته و در موضوع «هانیبال قذافی» فرزند «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی و عامل جنایت ربودن این عزیزان از حد گذشته است.

بیانیه مذکور در ادامه تأکید کرد که تمام دلایل مذکور و نیز کوتاهی لبنان، جامعه عرب و جهان در قبال این موضوع ما را بر آن داشت تا درباره برخی ابهاماتی که یادآوری آنها دردآور است، توضیحاتی ارائه دهیم.

در این بیانیه تأکید شده است: «امام موسی صدر و دو برادرش در سفر رسمی به لیبی توسط قذافی جنایتکار ربوده شدند و همچنان در این کشور اسیر هستند. این سه عزیز همچنان در انتظار آزادی هستند. تأکید ما بر اسارت آنان در لیبی تنها از ایمانمان به این موضوع ناشی نمی‌شود بلکه روایت‌های پی در پی شاهدان عینی بر انتقال این سه نفر به زندان دست کم در آخرین ساعات سقوط این رژیم جنایتکار مؤید این ادعاست. دولت لبنان که موضوع امام موسی صدر و برادرانش را موضوعی ملی خوانده و در بیانیه‌های وزارتی دولت‌های بعدی به آن پرداخته می‌شود، باید از حیطه حرف خارج و وارد عمل شود».

در ادامه آمده است: «موضوع امام موسی صدر و برادرانش یک موضوع ملی عربی و اسلامی و حتی جهانی است که وجدان جهان را از ناتوانی در آزادی این عزیزان به رغم اعتراف سازمان ملل و نهادهای جهانی به جنایت ربوده شدن و مخفی کردن ظالمانه به درد می‌آورد. اما این ناتوانی و نیز عدم انجام تلاش‌های لازم برای بازگرداندن عزیزان به عرصه جهادشان، امید ما به آزادی آنها را سلب نکرده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز