خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروهای مرکزی ارتش ایالات متحده :

ترامپ پیش از تصمیم خروج از سوریه با من مشورت نکرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۸۶۲

فرمانده نیروهای مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا که در حال حاضر مسئول نظارت بر نیروهای این کشور در خاور میانه است، گفت که رئیس جمهوری پیش از تصمیم غافلگیر کننده خروج نیروها از سوریه با او مشورت نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «جوزف ووتل»، فرمانده نیروهای مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا در جلسه مجلس سنا تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور در مرحله‌ای نسبت به خروج نیروها از سوریه ابراز تمایل کرده بود اما هنگامی که این خبر را اعلام کرد، با وی مشورت نکرده بود.

ووتل با اعلام این خبر نسبت به ادامه خطر گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق به دنبال خروج نیروهای آمریکا هشدار داد. 

فرمانده نیروهای مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا در مجلس سنا گفت: «ما باید به اعمال فشار بر این باند تروریستی ادامه دهیم، چرا که اگر ما کاری نکنیم، این گروه تروریستی قدرت بازگشت دارد».

وی افزود: «مناطق تحت کنترل داعش به کمتر از۲۰ مایل می‌رسد که نیروهای تحت حمایت آمریکا تا قبل از خروج نیروها از این کشور این مناطق را نیز بازپس خواهند گرفت». 

اظهارات ووتل جدیدترین هشدار مقام‌های حال و گذشته آمریکا درباره بازگشت خطر داعش پس از خروج نیروهای این کشور از سوریه است. 

مجلس سنا با اکثریت جمهوری‌خواهان نیز با استفاده از قوانین نمادین با اقدام‌های غافلگیر کننده ترامپ برای خروج نیروها از سوریه و افغانستان مخالفت کرده و نسبت به عواقب خروج شتابزده در بی‌ثباتی منطقه و ایجاد خلأ که ممکن است ایران و روسیه از آن استفاده کنند،‌ هشدار داده‌اند.

در گزارش بازرس کل پنتاگون آمده است: «در سایه فقدان فشار مستمر برای مبارزه با تروریسم، داعش احتمالا طی شش تا ۱۲ ماه در سوریه جان دوباره گرفته و برخی مناطق را بازپس خواهد گرفت».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز