خبرگزاری کار ایران

هشدار سنای آمریکا به ترامپ نسبت به خروج غیر محتاطانه از سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۲۹۸

مجلس سنای آمریکا با ۷۰ رای موافق به اصلاح قانون سیاست خارجی که شامل سیاست رئیس‌جمهوری این کشور در سوریه می‌شود، رأی داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ مجلس سنای آمریکا با ۷۰ رای موافق در برابر ۲۶ رای مخالف به اصلاح قانون سیاست خارجی از جمله سیاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در سوریه رأی داد.

قرار است مجلس قانونگذاری طی هفته آینده طرح مذکور را که به ترامپ نسبت به خروج غیرمحتاطانه از سوریه و افغانستان هشدار می‌دهد،‌ اجرایی کند.

«میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنای آمریکا که پیشنهاد اصلاح قانون مذکور را ارائه داده است،‌ گفت: «هنگامی که امنیت ملی و نیز منافع حیاتی آمریکا در معرض خطر است، برخی شرایط فقط  نیازمند ابزارهای دیپلماتیک نیست، بلکه مستلزم مشارکت مستقیم آمریکا است و به همین دلیل اصلاحیه مذکور ارائه شد، بر این اساس مجلس سنا می‌تواند به روشنی درباره اهمیت تداوم مأموریت‌ها برای مردم ما در افغانستان و سوریه صحبت کند».

مک کانل با تأکید بر لزوم پایبندی دولت به برخی شروط برای شکست مستمر گروه‌های تروریستی القاعده و داعش قبل از اقدام به هر نوع خروج مهم نیروهای آمریکا از سوریه و افغانستان صحبت کند.

مجلس سنا در پاسخ به درخواست دموکرات‌ها برخی اصلاحات وارد شده در طرح اصلاحی مک کانل را حذف کرد.

تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه که موجب استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا شد،‌ واکنش‌های تندی را در کنگره به دنبال داشت. 

مقام‌های آمریکایی گفتند که دولت ابتدا دستور خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را صادر کرده است اما ترامپ هنوز این خبر را به صورت رسمی اعلام نکرده است. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا و طالبان در آستانه امضای چند معامله هستند که احتمالا منجر به خروج نیروها از این کشور شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز