خبرگزاری کار ایران

پسر دیکتاتور سابق لیبی:

دخالتی در پرونده ربوده شدن امام موسی صدر نداشتم

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۱۰۷

پسر دیکتاتور سابق لیبی از جزئیات ربوده شدن در سوریه و بازداشت در لبنان و روند تحقیق از او درباره موضوع ناپدید شدن رهبر مذهبی و سیاسی لبنان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «هانیبال قذافی» فرزند «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی از جزئیات ربوده شدنش در سوریه و بازداشت در لبنان و روند تحقیق از او درباره موضوع ناپدید شدن امام «موسی صدر» از رهبران سیاسی و مذهبی لبنان سخن گفت. 

وی گفت که در سال ۲۰۱۵ در سوریه ربوده شده و به لبنان منتقل شده است.

پسر دیکتاتور سابق لیبی گفت که به اتهام کتمان حقیقت در موضوع امام موسی صدر در لبنان بازداشت شد.

هانیبال گفت که قاضی تحقیق در پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر از وی بازجوئی کرده که شرح آن بدین صورت است: 

سال ۱۹۷۸ امام موسی صدر در لیبی به همراه دو نفر از دوستانش «محمد یعقوب» و «عباس بدر الدین» ناپدید شد.

در سال ۲۰۰۸ قاضی پرونده پدرم «معمر القذافی» را به اتهام ربودن امام موسی صدر و دوستانش متهم کرد. 

لازم است که تأکید کنم من نه شاهد این موضوع و نه مظنون آن هستم و در اثنای تحقیق چند ساله نیز هیچ گاه احضار نشده‌ام. حکم اتهامی صادره نیز با هر نوع اسم و عنوانی چون مظنون، متهم یا شاهد مشمول حال من نمی‌شود.

این بدان مفهوم است که دلیل بازخواست من ربوده شدن من است نه اینکه هیچ داده‌ای دال بر دخالت من در پرونده مذکور وجود ندارد. بنابراین دلیل بازداشت من فقط از آن جهت بوده که من پسر معمر قذافی هستم. 

پسر دیکتاتور سابق لیبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر شما مسئول ربوده شدن امام موسی صدر کیست؟ گفت: «اگر آنها به دنبال دستیابی به حقیقت موضوع ناپدید شدن موسی صدر هستند،‌ چرا از مسئولان آن دوره چون عبدالسلام جلود که مسئول پرونده لبنان در سال ۱۹۷۸ بود، سوال نمی‌کنند؟ به نظر من آنها نمی‌خواهند این موضوع حل شود». 

وی همچنین گفت: «من ظالمانه به دلایل سیاسی در لبنان بازداشت شدم، من یک پناهنده سیاسی هستم  و به تبع آنها با چنین رفتارهایی حقوق شهروندی و سیاسی موجود در منشور بین‌المللی را نقض کرده‌اند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز