خبرگزاری کار ایران

تا ۲ هفته دیگر ؛

اسرائیل قانون مصادره اموال فلسطین را اجرائی می­‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۰۵۲

رژیم صهیونیستی قصد دارد مقادیر زیادی از درآمد مالیاتی را که از گذرگاه‌­­ها به نیابت از دولت فلسطین جمع می­‌کند، به منظور اعمال فشار بر این تشکیلات برای توقف پرداخت کمک‌های ماهانه به خانواده‌های زندانیان و شهدای فلسطینی مصادره کند.

 به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، روزنامه «اسرائیل الیوم» در شماره امروز- دوشنبه- خود نوشت که کابینه سیاسی-امنیتی رژیم صهیونیستی  تا دو هفته دیگر تصمیم مصادره درآمدهای مالیاتی از فلسطینیان را اجرایی می­‌کند.

کنست اسرائیل سال گذشته قانونی را برای کاهش بودجه پرداختی تشکیلات خودگردان فلسطین به خانواده­‌های اسرا و شهدا تصویب کرده بود.

به موجب پروتکل اقتصادی پاریس که بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ میلادی امضا شد، اسرائیل مالیات بر کالاهایی را که از طریق گذرگاه­‌های واقع در سرزمین­‌های اشغالی وارد می­‌شوند، جمع‌آوری کرده و ماهانه به تشکیلات خودگران ارائه می­‌دهد.

رژیم صهیونیستی بر دولت فلسطین برای توقف پرداخت حقوق ماهانه به خانواده­‌های اسرا و شهیدان اعمال فشار می­‌کند.

روزنامه مذکور اعلام کرد که وزارت جنگ این رژیم در هفته‌­های اخیر به دنبال جمع‌آوری بیانیه­‌هایی برای اطلاع از مبالغ دقیقی است که دولت فلسطین به خانواده­‌های اسرا و شهیدان پرداخت می‌­کند.

این روزنامه همچنین تأکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدارهای غیرعلنی خود اعلام کرده است که این قانون اجرائی خواهد شد اما وی نسبت به بر هم خوردن ثبات دولت فلسطین بر اثر کاهش این اموال ابراز نگرانی کرد.

نتانیاهو گفت که به دنبال راهکاری برای اجرای مفاد این قانون است که همزمان ثبات دولت فلسطین را نیز حفظ کند.

دولت فلسطین بخش عمده این اموال دریافتی از اسرائیل را برای پرداخت حقوق کارمندان دولت استفاده می­‌کند.

همچنین دولت از محل این درآمدها به خانواده­‌های فلسطینی که سرپرست آنها در زندان­های اسرائیل محبوس بوده یا به شهادت رسیده­‌اند، حقوق ماهانه پرداخت می­‌کند.

دولت فلسطین این قانون اسرائیل را محکوم و تأکید کرده که هرگز کاهش این اموال را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز