خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

از عراق خارج نمی‌شویم/ می‌خواهیم ایران را تحت‌نظر داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۶۳۷

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: یکی از دلایلی که می‌خواهم پایگاه عراق را حفظ کنم، رصد ایران است، چون معتقدم این کشور مشکل اساسی است.

به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس که مشروح آن امشب پخش خواهد شد، مطالبی را در مورد ایران مطرح کرد.

وی در این مصاحبه به گزارش مسئولان اطلاعاتی آمریکا که هفته گذشته پایبندی ایران به برجام را تایید کردند، واکنش نشان داد و مدعی شد: هنوز در مورد این گزارش تردید دارم. اگر افراد اطلاعاتی من بگویند ایران یک مهدکودک فوق‌العاده است، من با آنها ۱۰۰ درصد مخالفت می‌کنم چراکه معتقدم ایران کشوری شرور است که بسیاری از مردم را می‌کشد.

ترامپ در ادامه اظهارات بی‌اساس خود گفت: از زمانیکه من از برجام خارج شدم، ایران کشور متفاوتی شد که الان با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجه است پس بگذارد ببینم چه می‌شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: مردان اطلاعاتی من هوشمند هستند، اما این به آن معنا نیست که من باید با آنها موافق باشم. رئیس‌جمهور بوش هم افراد اطلاعاتی داشت که گفتند که صدام حسین در عراق دارای سلاح‌های هسته‌ای است و انواع سلاح‌های کشتار جمعی را دارد. حدس بزنید چی شد؟ این افراد اطلاعاتی نمی‌دانستند ما را در چه جهنمی قرار می‌دهند، آنها ما را جنگی وارد کردند که هرگز پیش از این در آن نبودیم.

ترامپ با اشاره به اینکه ما در بسیاری از نقاط مختلف در خاورمیانه با مشکلات زیادی روبرو بودیم، مدعی شد: هرکدام از این مسکلات توسط کشور شماره یک تروریستی جهان (ایران)، ایجاد شده است. بنابراین زمانی که افراد اطلاعاتی به من می‌گویند که ایران شگفت‌انگیز است، ترجیح می‌دهم، روی نظر خودم باشم.

وی با بیان اینکه افراد اطلاعاتی خود را از از اظهارنظرشان منصرف نخواهد کرد گفت: من می‌خواهم آنها نظرات خودشان را داشته باشند و من می‌خواهم آنها نظراتشان را به من بدهند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه قصد ندارد نیروهای کشورش را از عراق خارج کند، اذعان داشت: ما برای ساخت پایگاه در عراق هزینه زیادی پرداخت کرده‌ایم و باید آن را حفظ کنیم. 

وی افزود: یکی از دلایلی که می‌خواهم این پایگاه (عراق) را حفظ کنم، رصد ایران است، چون معتقدم این کشور مشکل اساسی است.

ترامپ با رد این مساله که حفظ پایگاه عراق برای حمله احتمالی به ایران است، گفت: «دلیل این تصمیم این است که می‌خواهم ایران را زیر نظر داشته باشم.این موضوعات را خیلی از مردم نمی‌فهمند، ما می‌خواهیم نیروهایمان را در عراق حفظ کنیم تا اگر اتفاقی در منطقه افتاد باخبر شویم و اگر کسی دنبال سلاح هسته‌ای رفت، قبل از آن که او کاری انجام دهد، ما مطلع شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز