خبرگزاری کار ایران

موافقت اردن با میزبانی دور جدید مذاکرات صلح یمن

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۶۴

اردن با درخواست دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای برگزاری نشست دیگری بین گروه‌های یمنی در امان طی هفته آینده موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، اردن با درخواست دفتر «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به منظور برگزاری دور جدیدی از مذاکرات صلح یمن در امان طی هفته آینده اعلام موافقت کرده است.

«سفیان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن اعلام کرد که این نشست هفته آینده در امان بین نمایندگان دولت مستعفی و جنبش انصار الله یمن با محوریت مفاد توافق تبادل اسرا و زندانیان برگزار خواهد شد.

قضاة تأکید کرد که موافقت اردن با برگزاری نشست مذکور در امان در راستای حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران یمن و تداوم تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به راهکار سیاسی بوده است.

اردن اوایل ماه جاری (ژانویه) نیز میزبان یک دور از گفت‌وگوها بین دو طرف یمنی تحت نظارت سازمان ملل بوده که طی آن موضوع توافق اسرا و زندانیان بر اساس توافق صلح سوئد بررسی شده بود. 

هیأت‌های نمایندگی از دولت مستعفی و جنبش انصارالله یمن در نیمه ماه دسامبر گذشته مذاکرات مستقیمی را در سوئد انجام داده و طی آن به توافق‌هایی در چند پرونده دست یافتند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز