خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی: خواهان صلح و برقراری روابط با آمریکا هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۷۰۰

کره شمالی امروز- سه شنبه- اعلام کرد که در صورتی که واشنگتن با تدابیر قابل اعتماد و اقدام‌های عملی به تلاش­‌های پیونگ‌یانگ برای خلع سلاح هسته­‌ای پاسخ دهد، روابط با واشنگتن با سرعت خوبی گسترش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «هان تای سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در ژنو در کنفرانس مطبوعاتی درباره خلع سلاح هسته‌­ای با نظارت سازمان ملل گفت که پیونگ‌یانگ به تلاش برای وضع مکانیزم صلح پایدار و استوار در شبه جزیره کره ادامه می‌­دهد.

وی افزود، نشستی که در ژوئن گذشته بین «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا  برگزار شد، تحول چشمگیری را در روابط بسیار خصمانه رقم زد و در تضمین صلح و امنیت در شبه جزیره سهم بسزایی داشت.

سونگ با اشاره به بیانیه مشترک دو رئیس‌جمهوری پس از نشست سنگاپور و نیز سخنان کیم به مناسبت سال جدید گفت: «بر این اساس ما اعلام کردیم که سلاح هسته‌­ای تولید نمی­‌کنیم و حتی این سلا‌ح‌ها را آزمایش نکرده و گسترش نمی‌­دهیم. ما در این زمینه راهکارهای عملی متعددی به کار گرفتیم».

وی افزود: «اگر آمریکا پاسخ قابل اعتماد به همراه اقدام‌های عملی در این زمینه ارائه دهد، روابط دوجانبه به سرعت و به صورت چشمگیری از طریق عملیات برای اتخاذ تدابیر جدید و مسئولیت‌آور گسترش خواهد یافت».

هان گفت: «اطلاعاتی از دومین نشست احتمالی کیم و ترامپ در اختیار ندارد».

وزیر خارجه کره‌جنوبی هفته گذشته در اجلاس داووس گفت بود که کره‌شمالی باید در نشست بعدی ترامپ و کیم در ماه آینده میلادی تعهدات ملموسی در زمینه توقف برنامه سلاح هسته­‌ای از جمله انهدام سایت هسته‌­ای اصلی و اجازه بازرسی­‌های بین‌المللی را ارائه دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز