خبرگزاری کار ایران

اقدام امارات علیه قطر در سازمان تجارت جهانی

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۶۶۰

امارات امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که پس از تصمیم دوحه برای ممنوعیت فروش محصولات این کشور در بازارهای خود اقداماتی را در سازمان تجارت جهانی علیه قطر انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ابوظبی امروز اعلام کرد که پس از تصمیم قطر برای منع فروش محصولات امارات در بازارهای این کشور، اقداماتی را علیه دوحه در سازمان تجارت جهانی انجام می‌دهد. 

این اقدام ابوظبی پس از تصمیم وزارت اقتصاد قطر برای منع فروش کالاهای مصرفی کارخانه‌های امارات،‌ عربستان سعودی، ‌بحرین و مصر و نیز اقدام وزارت بهداشت این کشور در ممنوع کردن داروخانه‌ها برای فروش داروها و دیگر محصولات پزشکی تولید شده در چهار کشور مذکور صورت گرفته است. 

قطر همچنین اسامی شرکت‌های اماراتی را از فهرست فروشندگان تایید شده در پروژه‌های زیربنایی لغو کرده است.

قطر در توضیح ممنوعیت تولیدات امارات گفت که این اقدام در راستای حمایت از سلامت مصرف‌کنندگان و مبارزه با قاچاق غیر قانونی کالا صورت گرفته است.

منشور سازمان تجارت جهانی به این تصریح دارد که اعضایی که مدعی هستند عضو دیگری از این سازمان توافق آن را نقض کرده است، ‌باید چنین درخواست‌هایی را به هیأت حل اختلافات ارائه دهند.

قواعد سازمان به صورت صریح هر نوع اقدام یک جانبه را در واکنش به نقض مورد ادعای یکی از اعضا منع کرده است. بنابراین قطر پس از آنکه امارات اقدامی را علیه این کشور در سازمان تجارت جهانی انجام داد، نمی‌تواند بدون هماهنگی با سازمان پاسخ انتقام‌آمیز دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز