خبرگزاری کار ایران

تصویب طرح قوانین ویژه خاورمیانه در دستور کار مجلس سنای آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۴۰۵

مجلس سنای آمریکا پیش‌نویس طرحی را ارائه داد که بر حمایت از برخی متحدان واشنگتن در خاورمیانه تأکید و ضامن اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه و مقابله با جریان تحریم علیه اسرائیل است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، مجلس سنای آمریکا روز گذشته پیش‌نویس طرحی را ارائه داد که در چارچوب آن بر حمایت از متحدان واشنگتن در منطقه خاورمیانه تأکید و مقابله با جریان تحریم اسرائیل و خروج سرمایه‌گذاری از سرزمین‌های اشغالی به دلیل سیاست‌های آن در قبال فلسطین تضمین می‌شود. بر اساس این طرح همچنین باید تحریم‌های جدیدی بر سوریه اعمال شود.

دموکرات‌های سنا پیش از این به دلیل تعطیلی بخشی از دولت فدرال که ۳۵ روز طول کشید با این طرح مخالفت کرند و تصویب آن را به فعال شدن مجدد اداره‌های دولتی مشروط کردند. 

اما پس از توافق روز جمعه برای پایان دادن به تعطیلی دولت تا ۱۵ فوریه اکثر دموکرات‌ها در حمایت ازبازنگری این لایحه به جمهوری‌خواهان پیوستند.

البته همچنان برنامه‌های متعددی مقابل قانون شدن این لایحه وجود دارد و ممکن است هرگز به این مرحله نرسد و حتی اگر مجلس سنا آن را تصویب کند، موافقت مجلس نمایندگان که اکثریت دموکرات‌ها بر آن حاکم هستند، نیز ضروری است.

پیش نویس این طرح شامل بندهایی برای اعمال تحریم‌های جدید بر سوریه و تضمین کمک‌های امنیتی برای اسرائیل و اردن است. به نظر می‌رسد که مفاد این طرح در حقیقت تلاشی برای اطمینان بخشی به متحدان منطقه‌ای آمریکا پس از اعلام تصمیم برای خروج از سوریه است.

این طرح همچنین شامل بندی است متعلق به جریان تحریم اسرائیل و خروج سرمایه‌ها از سرزمین‌های اشغالی که البته مخالفان این بند، آن را نقض آزادی بیان می‌دانند.

«برنی سندرز» سناتور و عضو مستقل شرکت‌کننده در نشست‌های دموکرات‌ها و از جمله مخالفان تصویب این طرح گفت: «به رغم اینکه من جریان تحریم اسرائیل و خروج سرمایه گذاری‌ها از آن را تایید نمی‌کنم اما ما باید از حق قانونی دفاع کنیم که هر آمریکایی را به مشارکت در عملیات سیاسی مکلف می کند. به نظر من کاملا روشن است که این قانون چنین حقوقی را نقض می‌کند». 

برخی اعضای جمهوری‌خواه کنگره دموکرات‌ها را به حمایت از جریان تحریم اسرائیل متهم کردند و در مقابل، دموکرات‌ها نیزجمهوری خواهان را به تلاش برای سوء استفاده از اقدام ویژه برای مقابله با این جریان در راستای تقسیم دموکرات‌ها به میانه‌روها و لیبرال‌ها متهم کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز