خبرگزاری کار ایران

آغاز مأموریت گزارشگر بین المللی ویژه قتل خاشقجی در آنکارا

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۱۱۶

وزیر خارجه ترکیه صبح امروز- دوشنبه- در آنکارا از گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به اعدام‌های خودسرانه استقبال کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از «الجزیره»، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه صبح امروز- دوشنبه- از «اگنس کالامار»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به اعدام‌های خودسرانه در آنکارا استقبال کرد. 

منابع مرتبط اعلام کردند که اوغلو با کالامار روند تحقیق در پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را بررسی کرده‌اند.

از سوی دیگر، دفتر دادستانی کل استانبول اعلام کرد که «عرفان فیدان»، دادستان کل، روز سه‌شنبه با این گزارشگر بین‌المللی دیدار خواهد کرد.

در همین راستا رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که کالامار و گروه همراه از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیدار می‌کنند و وی درخواست مجوز برای ورود به صحنه جنایت را ارائه داده است.

این گزارشگر بین‌المللی هفته گذشته اعلام کرد که یک تیم قانونی و ویژه پزشک جنائی به همراه سه کارشناس بین‌المللی برای آگاهی از ماهیت و میزان مسئولیت‌های کشورها و افراد در این جنایت تلاش خواهند کرد. 

در این سفر «هلنا کندی» وکیل انگلیسی و «دوارت نونو ویبرا» رئیس سابق آکادمی بین‌المللی پزشکی قانونی کالامار را همراهی می‌کنند. 

موضوع قتل خاشقجی به یکی از مهمترین مباحث روز در عرصه بین‌المللی تبیدل شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز