خبرگزاری کار ایران

برای یازدهمین شنبه متوالی؛

تظاهرات جلیقه‌زردها در فرانسه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۴۰

معترضان جلیقه زرد امروز- شنبه- وارد یازدهمین هفته متوالی مقابله با دولت فرانسه شده‌اند که ۱۰ روز پس از آغاز گفت‌وگوی ملی گسترده با هدف حل بحران اجتماعی بی‌سابقه در این کشور بخشی از محبوبیت خود را دوباره احیا کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، فرانسه امروز- شنبه- وارد یازدهمین هفته جنبش اعتراض‌ها علیه دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور شده است.

در پاریس ‌پایتخت فرانسه، تظاهرات به چهار تجمع تقسیم می‌شود که سه گروه آن از «باستیل» در خیابان «شانزه لیزه»، از « پله دولا ناسیون » و نیز مقر شهرداری «وال د مارن» به این شهر می‌آیند.

معترضان پس از این تظاهرات به مشارکت در تظاهرات «شب زرد» از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۲ در میدان جمهوری محل تجمع شهروندان با شعار «ایستاده در شب» در سال ۲۰۱۶ فراخواندند.

تظاهرات شبانه دیگری در برخی مناطق چون «مون پولیه»،‌ «اولورن» و «سنت ماری»  برگزار خواهد شد. همچنین در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز به مشارکت در زنجیره‌های انسانی فردا -یکشنبه- فرا خوانده شده است.

مقام‌های فرانسه از تخریب در دو شهر «بوردو» و «تولوز» بیم دارند که در هفته‌های اخیر شاهد خشونت‌های شدیدی بوده‌اند.

نظر سنجی‌های اخیر از افزایش محبوبیت ماکرون خبر می‌دهد این در حالی است که اختلافات داخلی بین معترضان جلیقه‌زرد باعث ایجاد شکاف و جدائی بین «اریک دروه» و «پرسیلا لودوسکی» دو رهبر این جنبش شده است. 

این تقسیم‌ها همزمان با اعلام «طرح «تجمع ابتکار شهروندی» برای انتخابات اروپا در ماه می آینده توسط «انگرد لواواسر» و «هایک شاهینیان» از اعضای جنبش جلیقه زرد مطرح شده است. 

لواواسور روز گذشته- جمعه گفت: «هدف از رفتن به بروکسل صرف رفتن به این شهر نیست بلکه هدف ادغام در سیاست به صورت کلی است». 

«یاسین پولایکی» از شهر لبون نیز گفت: «اگر جنبش جلیقه‌زردها باعث شکاف نظام شود،‌ به ویژه آن نظامی که اروپا تاسیس کرده است، این جنبش برای آن نیست که جزئی از آن نظام شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز