خبرگزاری کار ایران

حیدرالعبادی:

نفوذ ایران در عراق نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۸۷۶

رهبر ائتلاف «النصر» عراق، طی مواضعی بی‌اساس با اشاره به میزان نفوذ ایران در این کشور، این موضوع را ناراحت‌کننده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «حیدر العبادی» رهبر ائتلاف النصر و نخست‌وزیر سابق عراق با ادعای این‌که ایران در عراق به دنبال تشکیل دولت‌­ها و انتخاب نخبگان حاکم است، نفوذ این کشور را ناراحت کننده توصیف کرد.

العبادی در ادامه افزود: «برخی کشورها در عراق نفوذ دارند». وی تأکید کرد که با عملکرد دستگاه‌­های آمریکا،‌ ایران و عربستان سعودی برای تاثیر بر روند تشکیل دولت‌­ها در عراق مخالف است.

رئیس ائتلاف النصر گفت: «دخالت خارجی در زندگی سیاسی عراق نتیجه ضعف و درگیری داخلی و اولویت دادن منافع شخصی بر منافع عمومی است».

وی همه را به وحدت ملی فرا خواند که در راستای همکاری و تقویت منافع داخلی باشد نه علیه کشورهای همسایه.

العبادی به نیروهای مسلح عراق هشدار داد که نظر یا تصمیم سیاسی به نفع یک گروه سیاسی خاص علیه گروه دیگر اتخاذ نکنند. وی تأکید کرد که این موضوع موجب درگیری این نیروها برای تامین منافع شخصی خود علیه منافع ملی خواهد شد.

رئیس ائتلاف النصر در پایان گفت: «هر نوع مسئولیت امنیتی داخل کشور در حوزه مسئولیت‌های قدرت­ مدنی (نیروهای مسلح و الحشد الشعبی) است و اجازه دخالت در عزل و نصب­‌های دولتی و وزارتخانه‌­ای را ندارند، آنها نباید وارد درگیری‌های سیاسی شوند ... این یک تهدید برای کشور است». وی توضیح داد که ما نمی‌خواهیم گروه­‌های مسلحی که فقط به دنبال منافع سیاسی خود علیه منافع مردم هستند، بر این کشور تسلط یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز