خبرگزاری کار ایران

تصویب طرح تحریم حامیان سوریه در کنگره آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۹۱۷

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آراء قانونی را تصویب کرد که به موجب آن علیه تمامی حامیان دولت سوریه تحریم‌های جدیدی اعمال میشود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا طرح قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور را ملزم می‌کند علیه تمام حامیان مالی دولت سوریه و نیز کسانی که در پروژه‌های عمرانی مشارکت داشته و یا از بخش انرژی این کشور چون دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، بانک مرکزی و کسب و کار حمایت می‌کنند، ‌تحریم‌های جدیدی وضع کند.

به موجب این قانون همچنین کسانی که قطعات یدکی شرکت‌های هواپیمائی سوریه را تأمین می‌کنند،‌ تحریم می‌شوند. 

بر اساس این گزارش، وجود اختلاف بر سر دیوار مرزی بین کنگره و ترامپ هفته گذشته موجب مخالفت نمایندگان دموکرات سنا با طرح قانون اعمال تحریم علیه روسیه، ‌سوریه و ایران شد.

در تاریخ ۱۰ ژانویه ۵۰ نماینده رأی موافق و ۴۳ نماینده رأی مخالف دادند که به این ترتیب حزب دموکرات موفق شد مانع تصویب قانون مذکور در کنگره شود.

مفاد پیش‌نویس قانون «تقویت امنیت آمریکا در خاور میانه» مستلزم وضع تحریم بر حامیان دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه است. 

«مارکو روبیو» نیز پیشنهاد داد که علیه روسیه و ایران به دلیل حمایت از دولت سوریه به ویژه کمک‌های نظامی تحریم‌های جدید وضع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز