خبرگزاری کار ایران

تأکید لاوروف و پدرسون بر لزوم آغاز به کار سریع کمیته قانون اساسی سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۶۱۶

وزیر خارجه روسیه و فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه بر اهمیت آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه در سریع ترین زمان ممکن تأکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «گی‌یر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز- سه شنبه- در جلسه گفت‌وگو با یکدیگر در مسکو بر لزوم سرعت‌بخشی به شروع کار کمیته قانون اساسی سوریه تأکید کردند.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف درباره احتمال پیشبرد عملیات سیاسی به رهبری سوری‌ها و با کمک سازمان ملل بر اساس ماده ۲۲۵۴ شورای امنیت به طور مفصل رایزنی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که در این دیدار بر اهمیت آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه که از حمایت تمام طرف‌های سوری چون دولت و مخالفان برخوردار است، در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که لاوروف و پدرسون همچنین موضوع مبارزه با تروریسم و برقراری صلح در سوریه در عین احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی آن را مورد بررسی قرار دادند.

پدرسون روز دوشنبه طی نخستین سفر رسمی خود به روسیه از زمان تصدی پست جدید از مسکو دیدار کرده است.

وی همچنین با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز