خبرگزاری کار ایران

فلسطین: تل‌آویو قصد بستن مدارس «اونروا» را دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۹۰۰

وزارت امور خارجه فلسطین تصمیم رژیم‌صهیونیستی برای بستن مدارس وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) در قدس اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه فلسطین امروز-یکشنبه-طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «قصد رژیم‌صهیونیستی برای بستن مدارس وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) در قدس از سال تحصیلی جدید را محکوم می کنیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «هدف از این تصمیم، پاکسازی قومی فلسطینیان در قدس است. اسرائیل یهودی‌سازی شهر قدس را ادامه می دهد.»

«سازمان‌های بین‌المللی برای انجام وظیفه قانونی و اخلاقی‌شان اقدام جدی و قطعنامه‌های خود درباره حمایت قدس را اجرا کنند».

به گزارش کانال هفتم تلویزیون رژیم‌صهیونیستی، شورای امنیت ملی این رژیم، طی چندین نشست، نقشه بستن مدارس اونروا در قدس را بررسی کرده است. بر اساس این گزارش در برخی از این نشست‌ها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل نیز شرکت کرده است.

آمریکا در ۱۶ ژانویه سال گذشته کمک ۳۰۰ میلیون دلاری خود (از مجموع ۳۶۵ میلیون دلار) به «اونروا» را قطع کرد. این آژانس به حدود ۵.۹ میلیون پناهنده و آواره در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه کمک می‌‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز