خبرگزاری کار ایران

گروه وابسته به معارضان سوری مسئولیت انفجار دمشق را به عهده گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۴۰

گروهی وابسته به مخالفان سوری مسئولیت انفجار صبح امروز- یکشنبه- در دمشق را به عهده گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، خبرگزاری آلمان به نقل از منابع اطلاع‌رسانی وابسته به مخالفان سوریه گزارش داد که گروه «سریه ابوعماره» که ماموریت‌های ویژه در ارتش آزاد سوریه برای را بر عهده دارد، اقدام به انفجار علیه یک مقر امنیتی در منطقه متحلق جنوبی در دمشق کرد.

این گروه وابسته به ارتش آزاد سوریه است و پیش از این نیز چنین عملیاتی را علیه نیروهای دولتی در برخی مناطق انجام داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه ساعاتی قبل از شنیده شدن صدای انفجاری در جنوب دمشق خبر داد. این خبرگزاری همچنین تأکید کرد که خبرهای اولیه حاکی از تروریستی بودن این عملیات است. 

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) اعلام کرد که این انفجار چند کشته و زخمی بر جای گذاشته است. این موسسه آمار دقیقی از تعداد قربانیان ارائه نداده است.

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: «انفجار بزرگی در نزدیکی مقر امنیتی در جنوب دمشق رخ داد اما هنوز مشخص نیست که این حادثه ناشی از خودروی انفجاری یا عملیات انتحاری بوده است». 

جنگ سوریه تا کنون بیش از ۳۶۰ هزار کشته برجای گذاشته و ویرانی‌های فراوانی در زیرساخت‌ها به بار آورده است. همچنین بیش از نیمی از ساکنان این کشور در داخل و خارج از مرزها آواره و سرگردان شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز