خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

چالش‌های پیش رو در نشست دوم کیم و ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۳۱۳

برخی منتقدان معتقدند که پیونگ‌یانگ هیچ اقدام ملموسی در راستای توافق سنگاپور انجام نداده است و بعید به نظر می‌رسد که تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحلیل‌گران معتقدند که دومین نشست میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، نیازمند پیشرفت محسوس در برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ است و باید از بدل شدن به یک «برنامه تلویزیونی» بپرهیزد. 

نخستین دیدار میان رهبران دو کشور رویدادی بود تاریخی که گمان می‌رفت بتواند به آنچه کیم جونگ‌اون «خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره» می‌نامید، بینجامد. اما از آن زمان روند اجرای این برنامه معلق شده و دو طرف بر سر شیوه اجرای این توافق با یکدیگر اختلاف‌ نظر دارند. 

برخی منتقدان معتقدند که پیونگ‌یانگ هیچ اقدام ملموسی در راستای این توافق انجام نداده است و بعید به نظر می‌رسد که تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد. این در حالی است که سیاست واشنگتن مبنی بر فشار بر این کشور کره‌شمالی را خشمگین کرده است. 

با این وجود کاخ سفید روز گذشته -جمعه- عنوان کرد که «در اواخر ماه فوریه» با رهبر کره‌شمالی بار دیگر دیدار خواهد کرد. 

«هری کازیانیس» تحلیل‌گر مرکز منافع ملی در واشنگتن، گفت: «کار سخت برای دو طرف از اکنون آغاز شده است. دو طرف باید به دستاوردی حداقلی در طول نشست دوم دست یابند یا این خطر را به جان بخرند که ماحصل چیزی جز یک شوی تلویزیونی نباشد.»

«کیم سونگ-هان» استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه کره، گفت: «تمام تلاش‌ها باید معطوف به این باشد که کره شمالی به پای میز مذاکره آمده و فهرست تمام تسلیحات هسته‌ای خود را اعلام کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز