خبرگزاری کار ایران

آغاز نشست گروه‌های یمنی در اردن با محوریت تبادل اسرا

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۱۵

دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کرد که نشست کمیته فنی مأمور پیگیری اجرای توافق تبادل اسرای یمنی امروز- چهارشنبه- در امان آغاز شده و تا دو روز ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «حنان البدوی» سخنگوی «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن اعلام کرد که نشست گروه‌های یمنی با موضوع تبادل اسرا با نظارت سازمان ملل در پایتخت اردن از امروز- چهارشنبه آغاز شده و تا دو روز ادامه دارد.

بدوی گفت: «این نشست با حضور نمایندگانی از دفتر نماینده سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی در کمیته مربوط به پیگیری اجرای توافق پرونده اسرا آغاز شده است». 

وی تأکید کرد که گریفیتس از اردن برای حمایت از تلاش‌های صلح در یمن و موافقت با میزبانی این نشست تشکر و قدردانی کرده است.

سخنگوی گریفیتس توضیح داد که این نشست کاملا تخصصی است و در راستای پیگیری اجرای نتایج رایزنی‌های سوئد برگزار می‌شود. وی درباره سطح نمایندگان گروه‌های یمنی گفت همان افرادی هستند که توافق را امضا کردند اما اشاره‌ای به نام آنها نکرد. 

دولت مستعفی یمن و جنبش انصار الله به دنبال رایزنی‌های صلح سوئد در تاریخ ۱۳ دسامبر در زمینه پرونده استان الحدیده در غرب یمن و نیز موضوع تبادل اسرا و زندانیان دو طرف که تعدادشان بیش از ۱۵ هزار نفر است، به توافق رسیدند.

بدوی تأکید کرد که این نشست پشت درهای بسته برگزار می‌شود و رسانه‌ها اجازه حضور ندارند.

اردن روز- گذشته با درخواست سازمان ملل برای میزبانی گفت‌و‌گوها موافقت کرد. «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز روز پنجشنبه پس از دیدار با «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در امان خبر درخواست نماینده ویژه سازمان ملل در یمن را برای برگزاری این نشست اعلام کرد.

الصفدی این خبر را یک روز پس از گزارش گریفیتس در شورای امنیت سازمان ملل و تاکید بر برگزاری نشست کمیته ناظر بر پرونده تبادل اسرا در امان اعلام کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز