خبرگزاری کار ایران

افزایش بهای طلا در پی شکست طرح برگزیت و چشم‌انداز کاهش نرخ بهره آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۷۸

بهای طلا امروز- چهارشنبه- به دنبال عدم رأی پارلمان انگلیس به طرح خروج از اتحادیه اروپا و نیز افزایش درخواست‌ها برای توقف روند افزایش نرخ بهره آمریکا افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بهای طلا امروز- چهارشنبه- پس از رأی مخالف پارلمان انگلیس به طرح «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا همزمان با افزایش درخواست‌ها برای کاهش نرخ بهره آمریکا افزایش یافت. 

ساعت شش و ۱۰ دقیقه به وقت محلی، بهای طلا در معاملات آنی با سه درصد افزایش به هزار و ۲۹۲ دلار و ۶۱ سنت در هر اونس رسید.

بهای طلا در قراردادهای آینده آمریکا نیز با سه درصد افزایش به هزار و ۲۹۲ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.

«بنجامین لو» تحلیلگر شرکت «فیلیپ فیوچرز» در این باره گفت که افزایش احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی، تقاضا برای این فلز گرانبها را به عنوان یک پناهگاه امن حتی با وجود افزایش بازار سهام آمریکا در هفته‌های اخیر افزایش می‌دهد.

مخالفت قاطع نمایندگان پارلمان انگلیس با طرح می برای خروج از اتحادیه اروپا آشوب سیاسی را به دنبال دارد که ممکن است موجب خروج این کشور بدون از اتحادیه اروپا بدون حصول هیچ توافقی در این زمینه شود.

برخی از سیاست‌گذاران شورای پولی بانک مرکزی آمریکا روز گذشته- سه شنبه- اعلام کردند که باید روند افزایش نرخ بهره متوقف شود تا میزان تاثیر پذیری اقتصاد آمریکا از خطرهای بزرگی چون کاهش رشد اقتصادی چین یا چالش‌های کوچک‌تری از جمله مشکل بودجه در واشنگتن مشخص شود.

از بین دیگر معادن گرانبها، بهای پالادیوم در معاملات آنی با پنج درصد افزایش به هزار و ۳۲۴ دلار در هر اونس رسید. بهای این فلز به بالاترین سطح هفته گذشته رسیده است.

پلاتین نیز با سه درصد افزایش به ۷۹۵ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید. اما نقره بدون تغییر به ارزش ۱۵ دلار و ۵۷ سنت در هر اونس معامله شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز