خبرگزاری کار ایران

عمر البشیر:

با استفاده از منابع داخلی و کمک امارات نیاز سوختی را تامین می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۸۹۱

رئیس جمهوری سودان امروز- سه شنبه- اعلام کرد که دولت برای پر کردن شکاف ناشی از ارز خارجی و افزایش درآمدهای حاصل از صادرات غیر نفتی تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، شبکه «الشروق» سودان اعلام کرد که «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری این کشور در جمع فرمانداران و احزاب شهر «نیالا» گفت که دولت برای رفع شکاف ناشی از ارز خارجی و افزایش صادرات غیر نفتی تلاش می‌کند. 

البشیر در ادامه افزود: «دولت حدود چهار میلیارد دلار از مجموع  هشت میلیارد دلار نیاز کشور به ارز خارجی را از محل درآمدهای غیر نفتی تأمین کرده است».  

وی گفت: «ما به ترتیب اولویت عمل می‌کنیم. بله درست است این کار آسانی نیست اما در حال حاضر مصداق مثل آرد و گندم است». 

رئیس‌جمهوری سودان در ادامه افزود: «نیاز سوختی کشور را از طریق امکانات داخلی و با حمایت برخی دوستانمان تامین خواهیم کرد و جا دارد اینجا از کشور امارات که تا این لحظه در کنار ما ایستاده است، ‌یاد کنیم».  

وی بر پایبندی دولت به برگزاری انتخابات آزاد و سالم از طریق یک روند سیاسی سالم و بی‌نظیر مانند گفت‌و‌گوی ملی که به یک الگوی جهانی تبدیل شده است، تأکید کرد. 

البشیر گفت:‌ «در قبال حفظ امنیت، صلح و ثبات سودان هرگز کوتاهی نخواهیم کرد و به هیچ کس اجازه تخریب نداده و قدرت را فقط به کسی واگذارخواهیم کرد  که منتخب مردم سودان باشد».

وی گفت که سودان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر با مشکل اقتصادی روبه‌روست اما منابعی در اختیار دارد که به عبور از بحران کمک میکند.

سودان از ۱۹ دسامبر گذشته شاهد اعتراضات گسترده‌ای بوده که به تهدید بزرگی برای دولت ۳۰ ساله البشیر تبدیل شده است.

این اعتراض‌ها به دنبال تصمیم دولت سودان برای افزایش قیمت نان تشدید شد. این در حالی است که این کشور از کمبود شدید ارز خارجی و تورم ۷۰ درصدی رنج می‌برد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز