خبرگزاری کار ایران

ثبات بهای طلا و کاهش ارزش دلار در پی چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۹۵

بهای طلا امروز- سه‌شنبه- به دنبال پیش‌بینی‌های بازار درباره نرخ بهره کمتر در سال جاری توسط بانک مرکزی آمریکا و نیز توجه به دارایی‌های با ریسک بالا در پی افزایش سهام چین ثابت ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  بهای طلا امروز -سه‌شنبه- همزمان با پیش‌بینی‌ها برای نرخ بهره کمتر در سال جاری توسط بانک مرکزی آمریکا و ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری‌های پرخطر در پی افزایش سهام چین ثابت ماند. 

رأس ساعت پنج و ۲۱ دقیقه به وقت محلی، بهای طلا در معاملات فوری با یک درصد کاهش به هزار و ۲۹۰ دلار و ۳۱ سنت در هر اونس رسید. این فلز گرانبها در معاملات آینده آمریکا نیز با حدود یک درصد کاهش به هزار و ۲۹۰ دلار و ۷۰ سنت در هر اونس رسید. 

 «کیل رودا» تحلیلگر بازار در شرکت «ای جی» استرالیا گفت: «تا زمانی که محرکی در راستای حمایت از دارایی‌های ایمن و بدون ریسک ایجاد نشود، ‌شاهد مقاومت در بازار خواهیم بود».

وی افزود: «بازارها تکان نمی‌خورد و منتظر دریافت اطلاعات درباره موضوعات مورد اهتمام خود است». 

سهام‌های آسیا امروز پس از اعلام خبر چین مبنی بر افزایش تدابیر حمایت از تحقق ثبات در موتور کُند اقتصاد خود بهبود یافت. چین تأکید کرده است که برای شروعی قدرتمند در یک چهارم نخست سال تلاش می‌کند. 

همزمان نرخ دلار به دنبال پیش‌بینی‌ها نسبت به توقف افزایش نرخ سود توسط بانک مرکزی آمریکا در سال جاری به دلیل کاهش رشد جهانی اقتصاد کاهش یافته است. 

بهای پالادیوم بدون تغییر قابل ذکری هر اونس ۱۳۲۳ دلار و ۵۰ سنت ثبت شد. 

در جلسه پیشین بهای این عنصر گرانبها با فاصله بسیار اندک نسبت به بالاترین سطح خود در هفته گذشته که معادل هزار و ۳۴۲ دلار و ۴۳ سنت بود، معامله شد. 

پلاتین نیز با سه درصد افزایش به ۸۰۱ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید. بهای هر اونس نقره نیز با یک درصد افزایش به ۱۵ دلار و ۶۶ سنت رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز