خبرگزاری کار ایران

هشدار می نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار مخالفت پارلمان با طرح خروج از اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۷۸۸

نخست‌وزیر بریتانیا به اعضای پارلمان این کشور هشدار داد که عدم تصویب طرح خروج از اتحادیه اروپا برای کشور فاجعه‌بار خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس با دعوت از اعضای پارلمان این کشور برای رأی به طرح برگزیت، نسبت به عواقب فاجعه‌بار مخالفت با خروج از اتحادیه اروپا هشدار داد. 

قرار است پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه برای تصویب طرح خروج از اتحادیه اروپا که با بروکسل توافق شده است، رأی گیری کند. پیش از این در ماه دسامبر گذشته به دلیل به حد نصاب نرسیدن نمایندگان احزاب مختلف، رأی‌گیری در پارلمان انجام نشد.

به نظر می‌رسد که می تضمینی برای تصویب این طرح به دست نیاورده و وی در مصاحبه با روزنامه «ساندی اکسپرس» گفت که نمایندگان نباید مردمی را که به این طرح رأی دادند، تحقیر کنند. 

می تأکید کرد که رأی منفی پارلمان به طرح برگزیت فاجعه و خیانت به اعتماد به دموکراسی آنها خواهد بود. 

وی گفت: «بنابراین پیام من در آغاز هفته به پارلمان کاملا ساده است، اکنون زمان آن رسیده که از مانورهای سیاسی چشم‌پوشی کنیم و آنچه را که به نفع کشورمان است، تصویب کنیم». 

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس پیش از این گفته بود که خروج از اتحادیه اروپا ممکن است در صورت رأی منفی پارلمان، عملی نشود. 

قرار است انگلیس، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان در تاریخ ۲۹ ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز