خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع ترکیه:

به هماهنگی تنگاتنگ با روسیه برای اجرای توافق سوچی در ادلب ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۵۸۸

وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که آنکارا تمام تلاش خود را برای حفظ توافق آتش بس در ادلب سوریه به کار خواهد بست و در این راستا تعامل تنگاتنگی با روسیه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش از هر تلاشی برای حفظ توافق سوچی در اجرای آتش‌بس ادلب سوریه فروگذار نخواهد کرد و به همکاری نزدیک با روسیه در این زمینه ادامه می‌دهد. 

وزرای دفاع دو کشور ترکیه و روسیه یادداشت تفاهمی را درباره ثبات وضعیت در منطقه کاهش تنش امضا و به دنبال مذاکرات «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در ۱۷ سپتامبر گذشته برای ایجاد منطقه عاری از سلاح با یکدیگر توافق کردند. 

روزنامه «حریت» ترکیه به نقل از آکار نوشت: «آنکارا تمام تلاش خود را برای حفظ توافق آتش‌بس و ثبات در ادلب در چارچوب توافق سوچی به کار خواهد بست و در همین زمینه به هماهنگی تنگاتنگ با روسیه ادامه می‌دهیم».

این اظهارات آکار طی سخنرانی در استان «هاتای» در مرز سوریه و ترکیه و با  حضور «یاشار گولر» رئیس ستاد کل، «امیت دوندار» فرمانده ارتش و «هاکان فیدان» رئیس دستگاه اطلاعات ملی ترکیه، مطرح شد.

فرمانده ارتش و نیروهای امنیت ترکیه در این نشست وقایع و تحولات جاری در شمال سوریه و اقدامات ضامن حفظ آتش‌بس در استان ادلب و تحقق ثبات در این منطقه را مورد ارزیابی قرار داد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز