خبرگزاری کار ایران

تحقیق اف‌بی‌آی درباره احتمال فعالیت پنهانی ترامپ به نفع روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۴۴۴

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که دفتر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در حال تحقیق در مورد احتمال فعالیت پنهانی رئیس‌جمهوری این کشور به نفع روسیه و علیه منافع کشور خود است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، نیویورک تایمز از تحقیقات پلیس فدرال آمریکا درباره احتمال فعالیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در راستای منافع روسیه خبر داد.  

این روزنامه خبر مذکور را به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اما به نام این منابع اشاره‌ای نکره است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بازرسان حوزه مبارزه با جاسوسی در این باره تحقیق می‌کنند که آیا ترامپ، تهدیدی احتمالی برای امنیت ملی به شمار می‌رود یا خیر.

این روزنامه همچنین افزود که بازرسان در این زمینه تحقیق می‌کنند که آیا ترامپ به صورت عامدانه یا غیر عمد با روسیه همکاری کرده و از مسکو تاثیر می‌پذیرد؟

نیویورک تایمز نوشت که بازرسان «اف بی آی» به روابط ترامپ با روسیه در دوره مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ مظنون هستند اما آن زمان به دلیل عدم وجود دلایل آشکار برای مستند سازی در روند این بررسی‌های حساس، هیچ تحقیقی را آغاز نکردند.

این روزنامه همچنین نوشت: «اما رفتار ترامپ از زمانی که جیمز کومی، رئیس اف بی آی را در ماه می ۲۰۱۷ برکنار کرد،‌ به روند آغاز تحقیق کمک کرد».

این روزنامه به طور مشخص به زمان شروع تحقیق اشاره نکرد، کاخ سفید نیز تا کنون در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

بیش از یک سال است که «رابرت مولر» بازرس ویژه آمریکا با نظارت وزارت دادگستری این کشور تحقیقی را درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ به رغم انکار ترامپ و مسکو آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز