خبرگزاری کار ایران

نماینده مسکو:

سازمان منع سلاح‌­های شیمیایی، بازیچه غرب برای تخریب روند صلح در سوریه است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۶۸

نماینده روسیه در سازمان منع سلاح های شیمیای آغاز فعالیت این سازمان با مکانیزم تعیین مسئولیت را در راستای شکست عملیات صلح سیاسی در سوریه و تغییر نظام در این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «الکساندر شولگین» نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌­های شیمیایی امروز- چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه «ازوستیا» گفت: «وقتی هر چیزی به نام خود نامگذاری شود، دیگر مکانیزم تعیین مسئولیت تنها ابزاری برای انکار روند سیاسی در سوریه خواهد بود».

وی افزود: «سوریه در حال حاضر در آستانه رویدادهای مهمی قرار دارد به گونه‌­ای که عملیات سیاسی در این کشور مستلزم توقف جنگ و ایمن‌سازی روند انتقال به زندگی صلح‌آمیز است اما به نظر می­‌رسد این موضوع خوشایند واشنگتن، لندن و برخی پایتخت‌­های دیگر نبوده و آنها همچنان رؤیای سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور را در سر دارند».

شولگین در ادامه گفت: «کشورهای غربی همچنان چشم دوخته­‌اند تا این سازمان بین‌المللی معتبر، دولت و رهبری سوریه را به ارتکاب جنایت­‌های جنگی و استفاده از سلاح شیمیائی متهم کند و این موضوع بی‌شک روند سازش صلح‌آمیز با مشارکت دمشق را دچار شک و تردید خواهد».

نماینده روسیه در سازمان منع سلاح شیمیایی تأکید کرد که کشورش از دستگاه ویژه و جدید این سازمان برای انجام مسئولیت‌­های جدیدش در ارتباط با تعیین مسئولان استفاده از سلاح شیمیایی حمایت مالی نخواهد کرد.

وی گفت: «به طور صریح می­‌گوییم که هرگز از افزایش قدرت سازمان در تعیین مسئولیتی که غرب به دنبال آن است،‌ حمایت نخواهیم کرد و همچنین امیدواریم که شرکای نزدیک ما نیز چنین موضعی اتخاذ کنند».

شولگین یادآور شد که روسیه در کنفرانس این سازمان در نوامبر گذشته اعلام کرد که مسکو هیچ پولی به صندوق ایجاد زیربناهای اطلاعاتی جدید برای تعیین مسئولیت پرداخت نخواهد کرد».

وی موافقت بسیاری از کشورها با گسترش قدرت سازمان منع سلاح شیمیایی را تحت فشار بی‌سابقه آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو دانست.

این سازمان در ماه نوامبر، با اکثریت آراء تصمیم گسترش اختیاراتش را تصویب کرد به گونه‌­ای که مأموریت جدیدی را برای تعیین گروه­‌های مسئول در صورت استفاده از سلاح شیمیایی برای خود تعریف کرده است. مسکو این اقدام را غیر قانونی و نمونه بارز کاهش قدرت شورای امنیت سازمان ملل برشمرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز