خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت نفت در پی کاهش سطح تولید اوپک و ثبات بازار سهام

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۳۷

قیمت نفت به دنبال کاهش سطح تولید کشورهای صادر کننده عضو اوپک و ثبات بازار با ادامه روند فاصله گرفتن از پایین‌ترین سح خود در سال گذشته سهام افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قیمت نفت به دنبال کاهش سطح تولید اوپک و ثبات بازار سهام افزایش یافت.

معاملات پیش روی نفت خام برنت با ۴۷ صدم درصد افزایش معادل ۲۷ سنت به هر بشکه ۵۷ دلار و ۳۳ سنت رسید. 

معاملات آینده نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با یک و ۱۷ صدم درصد افزایش معادل ۵۶ سنت به هر بشکه ۴۸ دلار و ۵۲ سنت رسید. 

معاملات آینده نفت از روز گذشته بیش از هفت درصد سود داشته است. 

«الیور جیکوب» تحلیلگر موسسه «پترو ماتریکس» گفت: «شتاب قیمت نفت به بازار باز می‌گردد».

قیمت نفت در پی گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر برنامه عربستان سعودی برای کاهش صادرات نفت خام تا حدود هفت میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز در پایایان ماه ژانویه تقویت شد.

اوپک و متحدان آن در پی جلوگیری از افزایش منابع جهانی هستند که بخش عمده آن متعلق به ایالات متحده است به گونه‌ای که تولید این کشور از سقف ۱۱ میلیون بشکه در روز گذشته و منجر به افزایش ذخایر آن شده است.

در ارزیابی هفته گذشته رویترز مشخص شد که منابع نفتی اوپک در دسامبر گذشته با توجه به کاهش سطح تولید عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین کشور صادر کننده نفت، با کاهش ۴۶۰ هزار بشکه در روز به ۳۲ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز