خبرگزاری کار ایران

نشست نمایندگان دائم اتحادیه عرب با محوریت بازگشت سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۵۵

شورای اتحادیه عرب امروز- یکشنبه- نشستی را در سطح نمایندگان دائمی به منظور بررسی برخی موضوعات از جمله راهکارهای بازگشت روابط با سوریه به مسیر عادی تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ شورای اتحادیه عرب امروز- یکشنبه- در سطح نمایندگان دائمی نشستی را تشکیل داده و در آن به بررسی جدول کاری خواهد پرداخت که مفاد آن موضوعات مختلف جهان عرب به ویژه عضویت مجدد سوریه در این اتحادیه است. 

برخی منابع روزنامه «الاهرام العربی» مصر از احتمال تصمیم شورا برای بازگشائی سفارت کشورهای عربی در دمشق و نیز بازگشایی سفارت سوریه در پایتخت‌های عربی خبر دادند. 

این منابع بر وجود دو گروه در اتحادیه عرب تاکید کردند که گروه نخست مایل به اتخاذ تصمیم برای بازگشت سوریه به همان جایگاه هفت سال پیش است و این موضوع، خود زمینه‌ساز حضور «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور در نشست اقتصادی کشورهای عرب در لبنان طی ماه جاری میلادی و نیز حضور در نشست دوره‌ای اتحادیه عرب در ماه مارس آینده خواهد بود. 

اما گروه دوم پیشنهاد داده‌اند که در نشست امروز نمایندگان اتحادیه،‌ اجازه بازگشایی سفارت‌های کشورهای عربی در دمشق و بازگشت سفرای عرب به این کشور و نیز بازگشت سفرای سوری به کشورهای عربی داده شود و موضوع بازگشت سوریه به جایگاه اصلی خود در اتحادیه به جلسه آینده در ماه مارس و تصمیم‌گیری سران و رهبران عرب در این زمینه موکول شود.

این منابع گفتند: «همه اعضا موضع یکسانی در قبال سوریه ندارند اما بازگشت سوریه به جایگاه خود در اتحادیه عرب سرانجام موضوع روز شده است». 

امارات هفته گذشته از بازگشایی سفارتش در دمشق خبر داد. بحرین نیز از سرگیری فعالیت سفارت منامه در سوریه را اعلام و تأکید کرد که سفارت دمشق در منامه طبق روال به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز