خبرگزاری کار ایران

بولتون جزئیات خروج آمریکا از سوریه را در سفر ترکیه بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۶۲۰

رئیس‌جمهوری آمریکا با همتای ترک خود توافق کردند که آنکارا مسئولیت مبارزه علیه گروه تروریستی داعش و اداره مناطقی که از گروه‌های مسلح گرفته شده است، را به عهده گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه واشنگتن پست نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی ۱۴ دسامبر به توافق رسیدند که مسئولیت مبارزه علیه گروه تروریستی داعش و اداره مناطق بازپس گرفته شده از گروه‌های مسلح به آنکارا واگذار شود.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشت که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ این سیاست جدید را در سند محرمانه خروج ارتش آمریکا از سوریه، و تحویل مناطق بازپس گرفته شده از گروه‌های تروریستی به صورت مکتوب نوشته است.  

واشنگتن پست تاکید کرد که بولتون، جزئیات بیشتر را در سفر آینده به ترکیه بررسی خواهد کرد.

آنکارا از طرف آمریکایی خواسته است تا کردهای سوریه را خلع سلاح کند و از ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف سوری متحد با این کشور حمایت لجستیک به عمل آورد،‌ اما مقام‌های وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون نسبت به توان ارتش ترکیه برای نابودی داعش تردید دارند.  

ترامپ در تاریخ ۱۹ دسامبر اعلام کرد که آمریکا گروه تروریستی داعش را در سوریه شکست داده و نیروهای واشنگتن به تدریج از این کشور خارج خواهند شد. 

اردوغان پس از این تصمیم ترامپ اعلام کرد که عملیات ترکیه در خاک سوریه که پیش از این تصمیم طراحی شده بود،‌ چند ماه به تعویق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز