خبرگزاری کار ایران

طرح مجدد پرونده املاک و مستغلات مقام‌های عراقی

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۶۲۱

پس از انتشار خبری درباره منزل نخست‌وزیر سابق عراق در منطقه سبز بغداد، پرونده املاک و مستغلات مسئولان عراقی دوباره مطرح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه،‌ دفتر «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از تعداد منازل «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق و مسئولان دیگر، اطلاعی در دست ندارد.

اما در این بیانیه اطلاعاتی از املاک مسکونی وجود دارد که دولت‌های پیشین، خلاف قانون به مسئولان داده بودند و نیز به وجود برخی افرادی اشاره شده است که در سازما‌ن‌های دولتی فعالیت ندارند اما از این منازل استفاده می‌کنند.

حلبوسی در این بیانیه تأکید کرده است که پارلمان موضعی را در قبال ساز و کارهای املاک دولتی و شرایط استفاده از آنها اتخاذ خواهد کرد تا درآمدهای ناشی از آن به خزانه دولت برگردد. 

یکی از رهبران ائتلاف «النصر» روز دوشنبه خبری را مبنی بر «ورود غیر قانونی نیروهای وابسته به «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق به منزل حیدر العبادی در منطقه سبز بغداد» منتشر کرد. 

 بر اساس این گزارش، نیروهای وابسته به عبدالمهدی پس از ورود به منزل، رفتارهای نامناسبی داشته‌اند.

در این گزارش آمده است که عملیات ورود به منزل العبادی پس از اقدام افرادش برای جمع‌آوری برخی اسناد متعلق به مالکیت انجام شده است. آنها می‌گویند هنگام رفتن با قفل درب منزل مواجه شده و به محافظان عبدالمهدی اجازه ورود نداند. 

در گزارش دیگری این حادثه به نحو دیگری روایت شده و منبعی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «نیروهای عبدالمهدی پس از بازداشت همسر العبادی درب منزل را قفل کردند».

این منبع افزود که نیروهای عبدالمهدی که متهم به ورود به منزل العبادی هستند، مجوز اداری برای انجام چنین فعالیت‌هایی را ندارند و به دستور مستقیم عبدالمهدی فعالیت می‌کنند. 

سومریه نیوز گزارش داد که دفتر العبادی درباره منزل اخیر وی در منطقه سبز بغداد که بازخوردهای فراوانی داشته، توضیحاتی داده و اعلام کرده است که اطلاعات غلط و نادرستی در این‌باره منتشر شده است. 

در این بیانیه آمده است که العبادی تاکید کرده است که این اماکن از جمله منزل مورد نظر را به روش مسالمت‌آمیزی تحویل گرفته است. 

در ادامه این بیانیه آمده است که دفتر عبدالمهدی روز گذشته نسبت به این اقدام‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده و بر احترام نسبت به العبادی تاکید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز