خبرگزاری کار ایران

موگرینی:

اروپا همچنان به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است/تحمل نمی‌کنیم نزدیک‌ترین متحدمان برای ما تصمیم‌گیری کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۳۰۶

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه همچنان به توافق هسته‌ای ایران پایبند است.

به گزارش ایلنا به نقل از لایو‌مینت، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز -سه‌شنبه- در اولین روز سال ۲۰۱۹ میلادی گفت که این اتحادیه همچنان به توافق هسته‌ای ایران پایبند است.

موگرینی تاکید کرد که مبنای تصمیم‌گیری این اتحادیه، گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و با استناد به گزارش‌های این آژانس، اتحادیه اروپا همچنان به توافق با ایران پایبند است.

وی گفت: «ما به عنوان اتحادیه‌ای با ۲۸ عضو در همکاری با سایر کشور‌ها، تلاش می‌کنیم توافق هسته‌ای که باتوجه به ۱۳ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون به صورت کامل اجرا شده است را حفظ کنیم. این کار را برای امنیت خود انجام می‌دهیم. نمی‌خواهیم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ببینیم و برجام دقیقا این هدف را محقق می‌کند. باید تاکید کنم که اروپا تنها به دلیل اهداف اقتصادی و تجاری از این توافق حمایت نمی‌کند در حالیکه حفظ توافقی که منطقه و جهان را امن‌تر می‌کند، دلیل اصلی حمایت ما است.»

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «بخشی از این حمایت، ارائه ضمانت به شرکت‌هایی است که می‌خواهند تجارت قانونی با ایران داشته باشند. این مساله‌ای است که اکنون روی آن کار می‌کنیم: ابزاری که به فعالان اقتصادی خواهان رابطه تجاری قانونی با ایران امنیت و آرامش داده و از آنها حمایت کند.»

وی افزود: «نمی‌توانیم تحمل کنیم که حتی یکی از نزدیک‌ترین متحدانمان(آمریکا) برای ما تصمیم‌گیری کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز