خبرگزاری کار ایران

قرقاش: تحریم قطر در سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۶۲

وزیر مشاور امارات در امور خارجه طی اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که تحریم قطر به دلیل اتخاذ رویکردهای تخریب‌گرانه در سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «در برآورد من تحریم قطر تا زمان ایجاد تغییر در گرایش‌های مخرب در سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت و این کشور به رغم پرداخت هزینه‌های سنگین در خنثی‌سازی اقدامات انجام شده علیه دوحه همچنان شکست خواهد خورد. مواضع قطر توسط امیر سابق این کشور تعیین می‌شود که دوحه را در بحران سختی گرفتار کرده است». 

قرقاش تاکید کرد که ائتلاف عربی در یمن در بهترین موقعیت قرار دارد و سال ۲۰۱۹ شاهد گشایش‌هایی در بحران و بی ثباتی سیاسی مواضع جنبش انصارالله  خواهیم بود. 

وی گفت: «مسیر همچنان سخت است و موضوع یمن به یک گفت‌و‌گوی داخلی جدی نیاز دارد اما به لطف مداخله ائتلاف به رهبری ریاض بسیار خوش‌بین هستیم».

وزیر خارجه امارات توضیح داد که در چارچوبی گسترده‌تر هر روز بر قدرت محور عربی به رهبری ریاض و قاهره در مقابل ایران و ترکیه در منطقه افزوده خواهد شد، شاید ما در حال حاضر در یک فضای خاکستری قرار داریم اما حضور ائتلاف عربی و نقش آن به عکس سال‌های گذشته بسیار مهم شده است. 

 قرقاش در پایان تاکید کرد که امارات به ایفای نقش در کنار کشورهای دوست و متحد خود برای تقویت ثبات و شکوفائی جهان عرب ادامه خواهد داد و الگوی الهام‌بخش آن با برنامه‌های راهبردی به رهبری آگاه و روشنگر بیش از پیش اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز