خبرگزاری کار ایران

نطق ماکرون به مناسبت سال نوی میلادی

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۳۱

رئیس‌جمهوری فرانسه به مناسبت سال نو میلادی سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، روز گذشته -دوشنبه- در نطق خود به مناسبت سال نو میلادی «عصبانیت» تظاهرکنندگان ضددولت را به رسمیت شناخت، اما هشدار داد که اعمال و حرف‌های نفرت‌انگیز تحمل نخواهد شد. 

ماکرون در سخنرانی سال نوی خود در کاخ الیزه گفت که این عصبانیت را «درسی» برای سال پیش رو قلمداد می‌کند. 

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: «خشمی از دور دست رسید. خشم علیه نابرابری، علیه جریان جهانی‌سازی که گاه غیرقابل‌درک است، خشم علیه نظامی اجرایی که بیش از حد پیچیده شده و نیک‌خواهی را کنار گذاشته است. برای من این خشم یک معنا دارد: این‌که ما خود را قبول نداریم.»

ماکرون، بدون اشاره مستقیم به تظاهرات «جلیقه‌زردها»، خشونت در اعتراض‌های اخیر را محکوم کرد. وی گفت که این خشونت‌ها را کسانی انجام می‌دهند که ادعای «نمایندگی مردم را دارند» اما در حقیقت صدای «جمعیتی نفرت‌انگیز» هستند که «به مقام‌ها، پلیس، روزنامه‌نگارها، یهودیان و خارجی‌ها و دیگر اقلیت‌ها حمله می‌کنند.» ماکرون این افراد را «نفی فرانسه» نامید.

ماکرون گفت که دولت این کشور بنا دارد آینده بهتری بسازد، اما برای رسیدن به این مهم، مردم باید به یکدیگر احترام بگذارند و درس‌هایی را به یاد آورند که «نسل‌های پیش برای دستیابی به آزادی به ما آموخته‌اند.»

وی گفت: «ما در کشورمان تنها به این دلیل از آزادی بهره‌مندیم که نسل‌های پیشین علیه هرگونه استبداد مبارزه کردند و این آزادی نیازمند نظم جمهوری است. این آزادی به ما و تمامی گزینه‌هایمان نیاز دارد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز