خبرگزاری کار ایران

سال ۲۰۱۸؛ سال پرچالش دونالد ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۶۰

رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدن در دو سال گذشته همواره با بحران مواجه بوده است.

به گزارش ایلنا به خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، از زمان روی کار آمدن در دو سال گذشته همواره با بحران مواجه بوده، اما استعفای «جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده در نوع خود بی‌مانند بود و حتی صدای حامیان ارشد جمهوری‌خواه ترامپ را نیز درآورد. 

ماتیس پس از بحث و جدل با ترامپ بر سر سیاسیت خارجی در نشستی در کاخ سفید استعفای خود را اعلام کرد.

وی سپس در نامه‌ای از تفاوت‌های بنیادین سیاسی میان خود و رئیس‌جمهوری پرده برداشت. این در حالی است که تصمیم ترامپ مبنی بر خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه و اصرارش برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک انتقادهای بسیاری را به دنبال داشته است. 

از این گذشته، تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال باعث کاهش ارزش سهام و نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. 

حتی شماری از متحدان نزدیک ترامپ نیز درباره سمت‌وسوی دولت او، ‌پس از گذشت نیمی از عمر آن، ابراز نگرانی کرده‌اند. 

حتی سناتور «لیندزی گراهام» متحد نزدیک ترامپ از ماتیس تقدیر کرد و از ترامپ خواست تا در تصمیم خود مبنی بر خروج نیروهای این کشور از افغانستان و سوریه تجدیدنظر کند و مدعی شد که این اقدام می‌تواند به حملاتی مشابه ۱۱ سپتامبر بینجامد. 

«میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت سنا، از استعفای ماتیس ابراز تاسف کرد. 

وی گفت: «از استعفای ماتیس بسیار نگرانم، به‌ویژه به‌خاطر آن‌که وی به‌خاطر اختلافش با رئیس‌جمهوری بر سر موضوعات دست به این اقدام زده است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز