خبرگزاری کار ایران

تحرک روزنامه‌نگاران کُرد برای اقامه شکایت علیه رئیس‌جمهوری عراق

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۴۵۸

روزنامه‌نگاران کرد در استان سلیمانیه عراق امروز- دوشنبه- اعلام کردند که به دنبال اقامه دعوی علیه رئیس‌جمهوری این کشور به اتهام عدم پرداخت مطالبات مالی خود هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه‌نیوز، «دانا طیب» روزنامه‌نگار عراقی امروز -دوشنبه- گفت که بیش از ۱۰ رونامه‌نگار و خبرنگار در استان سلیمانیه به دنبال تحریک همکاران خود برای شکایت علیه «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق هستند.

وی تاکید کرد که صالح، صاحب یک مؤسسه رسانه‌ای بوده که بسیاری از کارکنان آن را اخراج کرده و حقوق آنها را پرداخت نکرده است.

طیب در ادامه گفت: «بهانه مؤسسه مذکور در این زمینه عدم وجود قرارداد است. این در حالی است که همه ما قراردادهایی را در اختیار داریم که این مؤسسه را ملزم به پرداخت حقوق ما می‌کند اما آنها از پشتیبانی صالح که صاحب اصلی مؤسسه است، برخوردار هستند».  

وی با اشاره به اینکه به نمایندگی از طرف همکارانش صحبت می‌کند، گفت: «روند قانونی شکایت پس از پایان اعیاد سال جدید کامل خواهد شد». 

طیب تأکید کرد که آنها نسبت به تهدیدهای افراد وابسته به برهم صالح نگران هستند اما همچنان به دریافت حقوق خود اصرار دارند. 

برهم صالح پس از کسب اکثریت آرای پارلمان، دراکتبر ۲۰۱۸ به عنوان رئیس‌جمهوری عراق سوگند قانونی یاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز