خبرگزاری کار ایران

ژان کلود یونکر:

به نتیجه نظرسنجی برگزیت احترام می‌گذاریم

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۰۷۸

رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا تلاش ندارد بریتانیا را در این بلوک نگاه دارد

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «ژان-کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا، گفت که اتحادیه اروپا تلاش ندارد بریتانیا را در این بلوک نگاه دارد و بنا دارد پس از تایید طرح برگزیت از سوی پارلمان این کشور گفت‌وگوها درباره روابط دو طرف در آینده را آغاز کند و در آستانه انتخابات ماه می تمرکز خود را بر اتحاد بگذارد. 

یونکر در مصاحبه با روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گفت: «چنین فرض می‌شود که هدف ما نگاه داشتن بریتانیا به هر قیمت ممکن در اتحادیه اروپا است. چنین چیزی درست نیست. تمام هدف ما آشکار کردن شیوه روابط‌مان در آینده است. ما به نتیجه نظرسنجی برگزیت احترام می‌گذاریم.»

یونکر گفت که اتحادیه اروپا آماده است تا پس از تایید توافق برگزیت از سوی پارلمان بریتانیا مذاکرات بر سر سازوکار خروج را آغاز کند.

وی همچنین گفت که بریتانیا باید خود را جمع و جور کند: «بعد به ما بگویید که چه می‌خواهید.»

یونکر افزود: «ما بر این اساس کار خود را پیش می‌بریم که بریتانیا از اتحادیه خارج خواهد شد، چراکه این خواست مردم این کشور است.»

وی در رابطه با این‌که در صورت شکست طرح برگزیت در پارلمان آیا باید در این زمینه در بریتانیا بار دیگر همه‌پرسی برگزار شود یا نه، گفت: «این مساله مربوط به امور داخلی بریتانیا است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز