خبرگزاری کار ایران

با محوریت مقابله با تشکیل کشور مستقل فلسطینی؛

۲ وزیر اسرائیلی حزب جدیدی تاسیس می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۹۹۲

وزیر آموزش و وزیر به اصطلاح دادگستری رژیم صهیونیستی بر تشکیل حزب جدیدی به نام «همن حداش» (راست جدید) تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «نفتالی بنت» وزیر آموزش و « آیلیت شاکید» وزیر به اصطلاح دادگستری رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در تل آویو بر تاسیس حزب جدیدی به نام «جناح راست جدید» تاکید کردند.

دو وزیر اعلام کردند که این حزب سکولارها و دین‌گرایان را در کانون خود جمع کرده و بر به عدم به رسمیت شناختن یک دولت فلسطینی مستقل دعوت می‌­کند.

بنت و شاکید در این کنفرانس تاکید کردند که هر دو رهبر حزب مذکور خواهند بود و تعداد سکولارها و دینداران در این حزب به صورت مساوی است.

رادیو اسرائیل گزارش داد که انتظار می‌­رود «شولی معلم» عضو تندوری کنست نیز در این حزب حضور داشته باشد.

بنت توضیح داد که این حزب، گرایش راست حقیقی داشته و با تشکیل دولت فلسطینی مخالفت می‌کند.

وی افزود: «اگر ما در گذشته موفق به منع آزادی تروریست­‌ها یا پیشروی تشکیل دولت فلسطینی شدیم، اما در حال حاضر  قدرت نفوذ خود را از دست داده­‌ایم».

وزیر آموزش اسرائیل گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونستی این حقیقت مهم را درک کرده است که صهیونیسم دینی همیشه با او همراه بوده و خواهد بود. مقصودی وی از این اظهارات،‌ تابعیت احزاب دینی از تصمیمات نتانیاهو است.

بنت و شاکید دو قطب حزب راست دینی «خانه یهود» به ریاست بنت هستند.

شاکید نیز به نوبه خود بر لزوم وجود «شراکت حقیقی بین سکولارها و دینداران» تاکید کرد.

پیش از این رهبران ائتلاف‌­های رژیم صهیونیستی تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام در آوریل آینده گرفتند که قرار بود پایان سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز