خبرگزاری کار ایران

دوست خاشقجی از ترور وی می‌گوید/ تشکیل ارتش الکترونیک، دلیل واقعی قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۹۶۸

تحقیق روزنامه «دیلی صباح» ترکیه به این نتیجه رسیده است که دلیل واقعی قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی احتمالا تشکیل ارتش الکترونیک علیه ولیعهد عربستان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه دیلی صباح ترکیه نوشت که سه روزنامه‌نگار کتابی را درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی با عنوان «توحش دیپلماتیک... رموز سیاه قتل خاشقجی» تالیف کرده و در این روند با «عمر عبدالعزیز» سعودی مخالف مقیم کانادا و یکی از دوستان آن فقید گفت‌وگو کرده‌اند. وی در این راستا گفت که موضع آن مقتول در قبال سران سعودی و به ویژه «محمد بن سلمان» فراتر از انتقاد صرف بوده است. 

عبدالعزیز به روزنامه‌نگاران دیلی صباح تاکید کرده است که خاشقجی با او طی اقدامی مشترک به دنبال عملیاتی کردن طرح تشکیل ارتش الکترونیک بوده است.

این روزنامه با استناد به داده‌های کتاب مذکور در قالب گزارشی توضیح داده است که برنامه این ارتش، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بوده و شامل مخالفان سعودی می‌شد که  اوضاع حقیقی عربستان را ترسیم و با ترول‌های اینترنتی که به نفع ولیعهد سعودی فعالیت می‌کنند، مقابله می‌کردند. 

عبدالعزیز تاکید کرد که خاشقجی شخصا پنج هزار دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده و متعهد شده بود که از مخالفان سعودی نیز حمایت مالی کسب کند. 

این مخالف سعودی مقیم کانادا گفت که دولت عربستان از فعالیت خاشقجی در این باره خبر داشت و این روزنامه‌نگار را به عنوان تهدیدی برای خود به شمار می‌آورد.

عبدالعزیز برخی پیام‌های خاشقجی به او را که از مخالفت شدیدش با بن سلمان و توصیف این شاهزاده سعودی به «پاکمن» قهرمان بازی الکترونیک معروف در دهه هشتاد قرن گذشته حکایت می‌کرد به روزنامه نگاران دیلی صباح نشان داد. به رغم اتهام‌های مکرر از سوی بسیاری از گرو‌ها علیه ولیعهد سعودی نسبت به دخالت در قتل خاشقجی، ریاض همچنان و با اصرار هر نوع ارتباط این  شاهزاده سعودی با جنایت مذکور را تکذیب می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز