خبرگزاری کار ایران

پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با مرکل:

زمینه برای صلح طولانی مدت در سوریه هموار است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۰۵

رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان طی تماس تلفنی با یکدیگر، آخرین تحولات عرصه سوریه را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، کرملین با انتشار بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نوشت: «این گفت‌وگوی تلفنی شامل بررسی مفصل موضوعات مرتبط با بحران سوریه با تمرکز بر اجرای تصمیمات اتخاذ شده در نشست چهارجانبه روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان در استانبول بوده است». 

در بیانیه کرملین آمده است: «پوتین بر عملیات مورد نظر کشورهای ضامن صلح در روند آستانه و به طور ویژه بر تشکیل فهرست اعضای کمیته قانون اساسی که شرایط مناسبی را برای صلح ماندگار و طولانی مدت در سوریه فراهم می‌کند، تاکید کرده است». 

در این بیانیه آمده است که پوتین و مرکل همچنین طرح‌های آمریکا برای خروج نیروهای خود از سوریه را نیز بررسی کرده‌اند. 

از سوی دیگر،‌ پوتین و مرکل درباره وضعیت تنگه کرچ به دنبال تحریک اوکراین در تاریخ ۲۵ نوامبر نیز رایزنی کردند. 

در این گفت‌وگو طرفین با تبریک سال نوی میلادی برای ادامه رایزنی‌های دو جانبه توافق کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز به خبرنگاران اعلام کرد که شورای امنیت ملی این کشور به ریاست پوتین، برنامه اجتماعی و اقتصادی کشور و نیز برخی مسائل بین‌المللی از جمله آخرین تحولات سوریه را بررسی کرده است. 

پسکوف گفت: «اعضای شورای امنیت ملی روسیه به ریاست پوتین تشکیل جلسه داده و این شورا ادامه فعالیت‌های نیروهای وابسته به دولت سوریه برای گسترش اراضی تحت سیطره خود و نقش آن در آینده صلح را مثبت ارزیابی کرده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز