خبرگزاری کار ایران

روزنامه‌نگاران پاکستانی:

سرکوب آزادی مطبوعات در پاکستان ادامه دارد/ سانسور وارد مرحله جدیدی شده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۷۳۵

روزنامه‌نگاران و هواداران آزادی مطبوعات در پاکستان معتقدند که ارتش و آژانس اطلاعات این کشور مانع هرگونه پوشش خبری انتقادی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه‌نگاران پاکستانی که در سال‌های گذشته زندان و شکنجه بسیاری را تجربه کرده‌اند، می‌گویند که سانسور در این کشور به مرحله جدیدی رسیده و گرچه شکلی ظریف‌تر به خود گرفته اما همچنان سرکوب‌گر است. 

روزنامه‌نگاران و هواداران آزادی مطبوعات معتقدند که ارتش و آژانس اطلاعات این کشور مانع هرگونه پوشش خبری انتقادی می‌شود. این در حالی است که دولت جدید پاکستان از بودجه تبلیغاتی خود که منبعی کلیدی برای روزنامه‌ها و ایستگاه‌های تلویزیونی مستقل بوده به شدت کاسته است.

«قاضی صلاح‌الدین»، از روزنامه‌نگاران کهنه‌کار پاکستان، گفت که امروزه سانسور در این کشور از هر زمان دیگری بدتر است. 

وی درباره رویکرد ارتش به روزنامه‌نگاران گفت: «امروزه دیگر نمی‌دانیم چه چیزی ممکن است آزارشان دهد. امروزه ما با خودسانسوری سروکار داریم که بدترین شکل از سانسور است، چراکه برآمده از ترس است.»

بسیاری از پایگاه‌های خبری و رادیویی بین‌المللی تاکنون در پاکستان بسته شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز