خبرگزاری کار ایران

توسط دادگاهی در آمریکا؛

کره‌شمالی به پرداخت ۵۰۱ میلیون دلار به والدین دانشجوی آمریکایی محکوم شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۷۶

دادگاه آمریکا کره‌شمالی را به پرداخت ۵۰۱ میلیون دلار غرامت به والدین دانشجوی آمریکایی محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، والدین «اتو وارمبیر» دانشجوی ۲۲ ساله آمریکایی پس از بازگشت وی از کره‌شمالی از پیونگ‌یانگ شکایت کردند. 

«بریل هاول» قاضی منطقه‌ای آمریکا، کره‌شمالی را به خاطر بدرفتاری و شکنجه اتو وارمبیر به پرداخت ۵۰۱ میلیون دلار محکوم کرد.

قاضی در حکم خود نوشته است: «خانواده وارمبیر از توحش کره‌شمالی علیه پسرش و زندانی کردن او به عنوان گروگانی در نزاع‌های بین‌المللی و مقابله با آمریکا رنجیده خاطر  شده‌اند».

در این متن همچنین آمده است که کره‌شمالی مسئول ربوده شدن و شکنجه وارمبیر خارج از چارچوب قانون و موجب ناراحتی والدین او شده است.

وارمبیر دانشجوی اقتصاد دانشگاه ورجینیای آمریکا پس از ورود به فرودگاه پیونگ‌یانگ به اتهام ارتکاب جرائم بین‌المللی علیه دولت به ادعای توطئه علیه «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی بازداشت شد. 

بر اساس حکم صادره، وزارت خارجه آمریکا با این استدلال که کره‌شمالی بلافاصله خواستار بازگشت او خواهد شد، به خانواده این جوان توصیه کرده بود به سکوت خود ادامه دهند.  

کره‌شمالی بدرفتاری با وارمبیر را تکذیب و مدعی مسمومیت غذائی و اختلال در دستگاه عصبی وی شده است.

هاول گفت که کره‌شمالی هیچ پاسخی به شکایت خانواده وارمبیر بر اساس قانون مصونیت حاکمیتی بیگانگان نداده است. این قانون اجازه محاکمه دولت‌های خارجی در جرایمی که شامل مصونیت دیپلماتیک نیستند را می‌دهد.

«رابرت پورتمن» سناتور آمریکایی از این حکم تقدیر و ابراز امیدواری کرد که پیونگ‌یانگ برای محاکمه تسلیم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز