خبرگزاری کار ایران

کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای ایمن جهان

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۴۳

قیمت دلار آمریکا امروز- سه‌شنبه- در مقابل دو ارز ایمن جهان، ‌ین ژاپن و فرانک سوئیس همزمان با کاهش استقبال سرمایه‌گذاران از دارائی‌های با ریسک بالا و تعطیلی بخشی از دولت کاهش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ نرخ دلار امروز در سایه تعطیلی بخشی از دولت فدرال آمریکا و وجود نشانه‌هایی از تقابل کاخ سفید با بانک مرکزی این کشور کاهش یافت.

دلار با ۳۹ درصد کاهش به ارزش ۱۱۰ ین ثبت شد که پایین‌ترین سطح را از اواخر آگوست تجربه کرده و همچنان روند نزولی را در مقابل ارز ژاپن برای هشت جلسه پیاپی همزمان با تعطیلی بازارهای لندن و نیویورک به مناسبت جشن میلاد مسیح سیر می‌کند. 

ین ژاپن بالاترین سطح را طی ۱۶ ماه در مقابل لیره استرلینگ ثبت کرده و به  شاخص ۱۳۹.۹۰ ین در مقابل لیره استرلینگ رسیده است که بالاترین سطح خود در چهار ماهه اخیر در مقابل یورو به ارزش هر واحد ۱۲۵.۶۰ ین را تجربه کرده است.  

فرانک سوئیس نیز با دو درصد افزایش به بالاترین سطح در ۱۲ هفته گذشته در مقابل دلار رسیده است. فرانک سوئیس روز گذشته در معاملات روزانه ۹ درصد افزایش را تجربه کرده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پس از چند روز گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برکناری «جروم پاول» رئیس کل بانک مرکزی، روز گذشته با انتقاد شدید از شورای ذخیره‌سازی ارزی، ‌آن را تنها مشکل اقتصاد کشور توصیف کرد.

همزمان با تعطیلی بسیاری از بازارها به مناسبت جشن سال نوی میلادی، تحرکات ارزهای دیگر کاهش یافته و تغییر قابل ذکری در یورو مشاهده نشده است. این ارز پس از روند افزایشی در روز گذشته، روی ارزش ۱.۱۴۱۰ ثابت مانده است. 

ارزهای مرتبط با تجارت کالاهای اولیه همزمان با کاهش قیمت نفت بیش از شش درصد طی روز گذشته با فشارهای جدیدی روبه‌روست.

نرخ دلار کانادا پس از کاهش به پایین‌ترین سطح خود در ۱۹ ماه اخیر، روز گذشته معادل یک دلار و ۳۵۸۴ سنت آمریکا ثابت ماند.

دلار استرالیا نیز به پایین‌ترین سطح خود در سال جاری میلادی نزدیک شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز