خبرگزاری کار ایران

طرح برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برکناری منوچین

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۲۴۴

رئیس‌جمهوری آمریکا احتمال برکناری وزیر خزانه‌داری ایالات متحده را مدنظر قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، احتمال برکناری «استو منوچین»، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده،‌ را مدنظر قرار داده است. این خبر را یک منبع آگاه در اختیار خبرگزاری بلومبرگ گذاشت. 

یک منبع دیگر به بلومبرگ گفت که آینده منوچین در وزارت خزانه‌داری بستگی به آن دارد که آیا بازار همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد یا نه. 

نارضایتی ترامپ از منوچین پس از آن شدت گرفت که وزیر خزانه‌داری بیانیه‌ای منتشر کرد و با اشاره به روند نزولی بازارها به سرمایه‌گذاران درباره امنیت سرمایه‌هایشان اطمینان داد. منوچین پس از آن این بیانیه را منتشر کرد که گزارش‌ها از احتمال اخراج رئیس بانک مرکزی آمریکا از سوی ترامپ خبر دادند. بنا به گزارش‌ها، ترامپ خواسته بود که یکی از مشاورانش با «یروم پاول»، رئیس بانک مرکزی دیدار کند؛ امری که البته اقتدار منوچین را زیر سؤال می‌برد. منوچین هر هفته با پاول دیدار می‌کند و معمول است که او رئیس بانک مرکزی را در جریان دیدگاه‌های کاخ سفید قرار دهد. 

«استفن میرو» از مقام‌های پیشین وزارت خزانه‌داری، گفت: «در کاخ سفید افراد بسیاری هستند که دل خوشی از منوچین ندارند و بدشان نمی‌آید که او را از سمتش به زیر بکشند. تا به اینجای کار، این‌که او به ترامپ وفادار است و رئیس‌جمهور از او خوشش می‌آید باعث شده آسیبی به او وارد نشود.»

  این در حالی است که ترامپ منوچین را مسئول آشفتگی در بازار سهام می‌داند. یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت که ترامپ اظهار داشته: «اگر منوچین کارش خوب است، پس چرا اوضاع به این صورت است؟» ترامپ بعدا این خبر را در پیامی توئیتری تکذیب کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز