خبرگزاری کار ایران

روزنامه نگار فرانسوی:

بن سلمان جنایتکار است/ ادامه روابط فرانسه با عربستان شرم‌آور خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۶۱۸

روزنامه نگار فرانسوی و مدیر مسئول پایگاه نظرسنجی «مدیا پارت» با انتقاد شدید از موضع پاریس در قبال قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی و جنایت­‌های جنگی عربستان در یمن، ادامه روابط طبیعی با ریاض و رژیم حاکم بر آن را شرم‌آور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ادوی بلینل» روزنامه‌نگار فرانسوی و مدیر مسئول سایت نظر سنجی «مدیا پارت» در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲۴» ادامه روابط طبیعی فرانسه با عربستان سعودی را غیر قابل قبول دانست و حاکم فعلی این رژیم را قاتل و جنایتکار توصیف کرد.

این روزنامه‌نگار فرانسوی گفت: «محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی علاوه بر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد، ‌تمام مخالفان و فعالان حوزه حقوق بشر را به شدت سرکوب می­‌کند و شکنجه و تجاوز به زنان فعال در حوزه حقوق بشر نیز گواه این مدعاست».

در همین زمینه «کریستین اکرانت» نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور فرانسوی نیز به مناسبت انتشار کتاب جدیدش با عنوان «شاهزاده مرموز سعودی ... محمد بن سلمان» گفت: «پشت چهره شاهزاده جوان سعودی اصلاح‌طلب که خود می­‌کوشد به این گرایش تظاهر کند، ابهام و تناقض­‌های فراوانی وجود دارد».

وی افزود: «بن‌سلمان حاکم جامعه­‌ای است که بیشترین میزان  سرکوب و اختناق را به خود اختصاص داده است. آزادی بیان و اندیشه به شکل نادری در تنگنا قرار دارد که از زمان ولیعهدی این شاهزاده جوان روز به روز بر شدت آن افزوده می­‌شود به گونه­‌ای که قدرت حاکم با توسل به سیاست مشت آهنین هر صدای مخالفی را سرکوب می‌­کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز