خبرگزاری کار ایران

روزنامه «معاریو» گزارش داد:

قحطانی مأمور خوب جلوه دادن تصویر اسرائیل در عربستان است

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۴۱۷

روزنامه معاریو اسرائیل به نقل از منابع آمریکایی نوشت که ولیعهد سعودی مشاور پیشین خود را مأمور بهبود تصویر اسرائیل نزد افکار عمومی عربستان کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، روزنامه معاریو اسرائیل نوشت که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی «سعود القحطانی» مشاور پیشین دربار را مأمور بهبود تصویر رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی عربستان کرده است.

این روزنامه تأکید کرد که روزنامه‌نگاران و نویسندگان آکادمی سعودی که با نظام حکومتی ریاض در ارتباط هستند، در سال گذشته بسیار مشتاق هم‌نوائی با اسرائیل بوده و مواضع آنها در بسیاری از موضوعات نشان می­‌دهد که در راستای توجه رسمی به بهبود چهره رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی با هدف مشروعیت‌بخشی به گسترش روابط با این رژیم بوده است.

این روزنامه اسرائیلی نوشت: «با مروری بر اظهارات و نوشته‌های نخبگان سعودی مرتبط با دربار حکومتی درستی خبر روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر تحرکات القحطانی برای خوب جلوه دادن چهره اسرائیل در عربستان سعودی مشخص می‌­شود».

وال استریت ژورنال نوشت که اظهارات نویسندگان و نخبگان رسانه­‌ای مرتبط با حاکمیت سعودی تحت تاثیر آموزش‌­های القحطانی در راستای تمجید و ملاطفت با رژیم صهیونیستی و دشمنی با فلسطینی­‌ها قرار گرفته است گوئی این اظهارات از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل صادر می­‌شود.

این روزنامه توضیح داد که قحطانی بر اساس دستور بن سلمان به منظور زمینه‌سازی برای ایجاد تغییر در حوزه روابط با اسرائیل و علنی ساختن این روابط تحرکاتی را آغاز کرد اما موضوع قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد، مانع تحقق این طرح شد.  

وال استریت ژورنال چند روز پیش نوشت: «القحطانی به روزنامه‌­های سعودی دستور داده که با تغییر جهت، چهره خوبی از اسرائیل که پیش از این دشمن صهیونیستی توصیف می­‌کردند، جلوه دهند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز