خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

خروج ترامپ از سوریه نشان‌دهنده «تسلیم» است

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۳۴۱

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با همتای ترک خود درباره خروج واشنگتن از سوریه را فاجعه خواند و آن را زمینه‌ساز تسلیم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه واشنگتن پست، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از سوریه پس از تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه را به مفهوم تسلیم برشمرد. 

پیش از این اردوغان اعلام کرده بود که ترامپ پس از صحبت با او تصمیم به خروج ارتش آمریکا از سوریه گرفته است اما کاخ سفید این موضوع را تایید نکرده است. 

بر اساس گزارش واشنگتن پست، اردوغان در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود در تاریخ ۱۴ دسامبر از او در مورد دلیل اصرار واشنگتن بر مسلح کردن کردهای سوریه و حمایت از آنها به رغم پیروزی بر تروریست‌ها سوال کرده بود. 

به نوشته این روزنامه، ترامپ در پاسخ گفته بود: «بفرما! سوریه برای شما! من آنجا را ترک خواهم کرد». 

واشنگتن پست نوشت: «این گفت‌وگو موجب وقوع حوادث فجیع خواهد شد حتی با توجه به معیارهای واشنگتن در دوره ترامپ». 

این روزنامه با تاکید بر اینکه «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا پس از این گفت‌وگو بود که استعفا داد،‌ نوشت: «ترامپ چند ماه به او فرصت داده بود که بحران را حل و در مورد سوریه تصمیم‌گیری کند».

واشنگتن پست تأکید کرد که تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه واکنش‌های متناقضی را در داخل و خارج از این کشور به دنبال داشته است، برخی معتقدند که ترامپ قول این کار را داده بود و اکنون نیز به آن عمل کرده است. بیشتر اعضای کنگره خروج از سوریه را فاجعه واقعی خوانده و به مفهوم تسلیم شدن در مقابل دو قدرت بزرگ حاضر در سوریه یعنی ایران و روسیه می‌دانند». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز