خبرگزاری کار ایران

اعتراضات گسترده علیه قانون جدید کار در مجارستان

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۰۵۰

هزاران نفر در اعتراض به تصویب قانون طولانی شدن ساعات کار در پارلمان مجارستان به خیابان‌های بوداپست آمدند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ هزاران نفر در اعتراض به تصویب قانون جدید کار در پارلمان مجارستان در خیابان‌های بوداپست اعتراض کردند.

موج اعتراض‌ها از دسامبر گذشته و به دنبال تصویب قانون افزایش ساعات کار اضافی در پارلمان شروع شد که به کارفرما اجازه می‌دهد ۴۰۰ ساعت کار اضافی از کارمندان خود درخواست کرده و تا سه سال پرداخت اضافه کار را به تعویق اندازند. 

«ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان، از این قانون دفاع و تظاهرکنندگان را هیستریک توصیف کرد. وی در اظهارات رادیوئی خود گفت: «کسانی که این قانون را فاجعه می‌دانند، همان افرادی هستند که کشور را بیچاره کرده و دروغ‌هایشان حد و مرزی ندارد.»

این اعتراض‌ها به‌شکلی نادر گروه‌های مخالف از راست‌های افراطی تا لیبرال‌‌ها را کنار هم جمع کرده است. 

«برتلن توس»، رهبر حزب مخالف سوسیالیست، در یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از شروع اعتراض‌ها گفت: «دامنه اعتراض‌ها و تظاهرات را گسترش می‌دهیم تا نخ آن پاره شود». 

وی افزود: «اساس این نظام بر حرص و طمع‌ورزی مبتنی است و ما حتما با روش‌های مسالمت‌آمیز مقابل یک گروه اقلیت می‌ایستیم». مقصود او از گروه اقلیت،‌ صاحبان شرکت‌های بزرگی است که از این قانون بهره‌مند می‌شوند.

نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد بیش از یک‌سوم مردم مجارستان این تظاهرات را تایید می‌کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز